הרפורמה בשוק החלב לא תובא לאישור הממשלה ביום א'

משרדי האוצר והתמ"ת נחושים: לא מתפשרים על מחיר המטרה ועל יבוא גבינות - אך מנסים לגבש "סל הטבות" לרפתנים שירכך את ההתנגדויות

למרות מאמצים קדחתניים של משרדי התמ"ת והאוצר, הרפורמה בשוק החלב לא תובא לאישור הממשלה בישיבתה הקרובה ביום א', על רקע התנגדויות של שרים רבים בממשלה. זו הדחייה השנייה באישור. הרפורמה, המבוססת על דוח ועדת קדמי ובמרכזה הורדת מחיר המטרה של החלב וחשיפת שוק החלב ליבוא, לא הובאה להצבעה גם בישיבת הממשלה האחרונה, בשל התנגדויות מצד שרת החקלאות אורית נוקד, שרי ש"ס, שרי ישראל ביתנו וכמה משרי הליכוד.

מאמצי משרדי התמ"ת והאוצר להוביל לאישור הרפורמה כללו מגעים אינטנסיביים עם נוקד וניסיון להציג פשרה שבמסגרתה יופחת מחיר החלב הגולמי בשתי פעימות ובמרווחי זמן ארוכים.

שר התמ"ת, שלום שמחון, אישר אתמול (ד') בשיחה עם "גלובס" את המגעים שמתקיימים עם משרד החקלאות בניסיון להשיג פשרה בנושא, לקראת הבאת הרפורמה לאישור הממשלה. "בין המשרדים השונים לבין משרד החקלאות יש תמיד דיבורים על שינויים אפשריים שיובילו להסכמות בנושא", אמר.

לדבריו, "אני לא בטוח שאם בסופו של דבר הנושא היה מובא לאישור הממשלה ביום ראשון, הוא לא היה עובר. מהספירה שאני עשיתי, אני מתרשם שהתוכנית הייתה עוברת, אלא שראש הממשלה סבור שנכון לחכות שבוע כדי לקרב בין הצדדים".

לדברי שמחון, גם בדרך להסכמות עם משרד החקלאות ועם השרים שמתנגדים ליישום המלצות קדמי, אין בדעת משרדי התמ"ת והאוצר לסגת מהכוונה לפגוע במחיר המטרה ומחשיפת שוק החלב בארץ ליבוא.

הקרב על החלב המתנגדים לרפורמה והפשרה של שמחון
 הקרב על החלב המתנגדים לרפורמה והפשרה של שמחון