הפרטיות בפייסבוק בסכנה: מושכת אנשי קשר מהסלולרי שלכם

אם ביצעתם סינכרון של המכשיר הנייד שלכם עם חשבון הפייסבוק שלכם, סביר להניח שכל אנשי הקשר ומספרי הטלפון שלהם מוצגים בפניכם בפרופיל האישי שלכם בפייסבוק

עוד איתות אזהרה לפגיעה בפרטיות? בשעות האחרונות מתפרסמים בפייסבוק סטטוסים ויראליים המעירים את תשומת לב הגולשים בפייסבוק לבעיית פרטיות שרבים מאיתנו היו שותפים לה, אך לא באמת היו מודעים להשלכות שלה.

מסתבר שכל מי שסנכרן לאחרונה את מכשיר הטלפון הנייד שלו עם פרופיל הפייסבוק שלו, בדרך כלל בשביל ליצור התאמה בין החברים בפייסבוק לבין אותם חברים שנמצאים ברשימת אנשי הקשר בנייד - לא היה כנראה מודע לכך שלמעשה כל רשימת אנשי הקשר שלו הועלתה לפייסבוק.

אם תגשו לפרופיל הפייסבוק שלכם ותלחצו על Account (חשבון), לאחר מכן Edit Friends (ערוך חברים) ובסוף ל- Contacts (אנשי קשר) תגלו את כל אנשי הקשר, כולל מספרי הטלפון שלהם, כפי שהם מופיעים ברשימת אנשי הקשר בטלפון הסלולרי שלכם ובלי קשר אם יש או אין להם פרופיל בפייסבוק.

לפי בדיקה שלנו עולה כי בפרופיל הפייסבוק האישי מופיעים אנשי הקשר מהנייד כולל מספרי הטלפון שלהם - בלי שיש להם חשבון פייסבוק. הפרטים הללו אינם חשופים לחבריכם בפייסבוק או לגולשים אחרים, אולם לא בטוח שאנשים שאינם נמצאים בפייסבוק יהיו מרוצים שמספר הטלפון הפרטי שלהם הוא עכשיו גם חלק ממאגר המידע הענק שפייסבוק בונה על בסיס המידע של הגולשים.

פייסבוק, יש לומר, מציינת זאת בהגדרות הפרטיות המלוות את תהליך הסינכרון, אולם זו כבר עובדה ידועה שגולשים לא באמת קוראים לעומק את הגדרות הפרטיות, ומאשרים במהירות רבה מדי כלים ואפליקציות המקבלים נגישות והרשאות לפרטים האישיים שלהם.

בעקבות הרעש העצום שנוצר פייסבוק שיחררה תגובה מהירה בעמוד הפייסבוק הרשמי שלה, שבו ציינה כי השמועות על כך שרשימת אנשי הקשר והטלפונים של הגולשים חשופים לכל הם אינן נכונות, ואף אחד אינו יכול לראות את המידע מלבד המשתמש עצמו:

"השמועות הטוענות כי אנשי הקשר מהטלפון שלכם חשופים לכולם בפייסבוק אינו נכונות. רשימת אנשי הקשר שלנו (של פייסבוק), שנקראה בעבר 'פון-בוק', קיימת זה זמן רב", נכתב בהודעה. "מספרי הטלפון שמופיעים שם נוספו על ידי החברים שלכם בעצמם והם חשופים בפניכם או שהם נוספו בעת שסינכרנתם את אנשי הקשר בנייד שלכם עם חשבון הפייסבוק שלכם. בדיוק כמו הטלפון הנייד שלכם, רק אתם יכולים לראות את המספרים האלו".

תשפטו בעצמכם מי יכול לראות מה, בכל מקרה - בכדי להסיר את אנשי הקשר שסונכרנו מהנייד שלכם אל פרופיל הפייסבוק שלכם, יש לגשת ללינק הבא:

https://www.facebook.com/contact_importer/remove_uploads.php?r=%2Fphonebook