בין התנגדות לתמיכה

מצבן המצרפי של המניות הוא מכר קיצוני, זה הזמן לבדוק ולקנות את אלו שירדו הרבה אל תוך רמת תמיכה

בשל חופשה שלקחתי, הטור לא התפרסם ביום חמישי שעבר ולא יתפרסם גם ביום חמישי הקרוב. חוקי מרפי גורמים לכך שזעזועים בשווקים יקרו בזמן שהכי פחות נוח לנו וחוקי החיים אומרים שצריך ללמוד להסתגל ולצאת לחופשות. אייפד ואינטרנט מאפשרים ללכת בלי ולהרגיש עם. בואו נתעדכן על מצב הגרפים.

"בזמן שישנתי", ת"א- 25 הגיע אל היעד הבא לירידה שלו: אזור ה-1,060. מדובר ברמת תמיכה משמעותית ביותר הן משום שהייתה רמת שפל בעבר והן על פי שיטת אמידת יעדי תיקון המבוססים על יחסי פיבונאצ'י. לפיכך, לפחות לטווח הזמן הקצר, ניתן לצפות לתמיכה מעל האזור הזה. אם לא תעבוד, תתחילו לחשוב על המספרים 990 ו-900. 900 זו הזדמנות קניה, חשוב לציין. אם תעבוד התמיכה ב-1,060, יכול המדד לטפס עד 1,190 והדבר עדיין יחשב תיקון למהלך הירידה. רק מהלך מעל 1,190 ילמד על היפוך מגמה ארוכת טווח למגמת עליה.

בטווח הקצר תיבחן התנגדות ב-1,102. פריצה כלפי מעלה תאפשר זינוק ל-1,150.

המבחן הקרוב שיך ל-נאסד"ק 100

בוול סטריט קבלנו יום שישי רגוע אחרי שבוע מסחר שכמוהו אני לא זוכר מזה זמן רב. ירידה חדה-שני, עליה חדה-שלישי, ירידה חדה-רביעי, עליה חדה - חמישי. זאת מבלי להזכיר דרמות תוך יומיות כמו ביום שני. על פי הגרף של ה-S&P 500 והנאסד"ק , נראה שיש מקום לעליה בשבוע הבא, לפחות כתיקון לטראומה. המהלך של ה-S&P500 מעל 1,172 נתן סימן חיובי. הוא יכול לעלות עד 1,250-1,260 ואז להיתקל בהתנגדות משמעותית. הבעיה היא שהנאסד"ק 100 קרוב להתנגדות המקבילה שאצלו שוכנת ב-2,202-2,192. לפיכך, פריצה של התנגדות זו כלפי מעלה תהיה סימן טוב לבאות ול-S&P500. תפנית כלפי מטה מהנקודה הזו תהיה סימן דובי שיחייב בחינה של התמיכה ב-1,172 שיש ל-S&P500.

הסקטורים שכדאי להימצא בהם כרגע במשקל יתר הם: תחבורה, תעשיה (חוזר להתחזק - סימן טוב לשוק), טכנולוגיה, צריכה קבועה ומשתנה ובריאות. להתרחק עדיין מסקטור הפיננסים.

לסיכום אציין שמצבן המצרפי של המניות הוא מצב מכר קיצוני. מצב זה מהווה הזדמנות קניה לא שכיחה. אני חושב שזה הזמן לבדוק בדיקה עסקית של המניות שאתם מתעניינים בהן ואם הכל תקין, לקנות את אלו שירדו הרבה אל תוך רמת תמיכה. כמו ADI שקניתי לקניון.

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean.

אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.