לקראת חברות בבורסה: פישר אישר לברקליס לפעול בישראל

נגיד ב"י הודיע היום כי ברקליס קיבל רישיון בנק חוץ והיתר לפתיחת סניפים בישראל ■ מדובר בתנאי מקדים לקבלת חברות בבורסה בת"א - אשר בברקליס הגישו בקשה עבורה ב-10 באוגוסט

נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, הודיע היום (ב') כי העניק לבנק ההשקעות ברקליס רישיון בנק חוץ, והיתר לפתיחת סניף בישראל. בכך מצטרף ברקליס לארבעת הבנקים הזרים האחרים שלהם סניפים בישראל - סיטיבנק , HSBC , BNP Paribas ו-State Bank of India .

לברקליס נציגות הפועלת בישראל מסוף שנת 2008 וקבלת היתר הסניף מהווה פלטפורמה להרחבת פעילותו הבנקאית בישראל. בפיקוח על הבנקים ציינו בסיפוק את החלטתו של בנק ברקליס להרחיב את פעילותו בישראל, ומאמינים כי יש בכך כדי לקדם את התחרות במערכת הבנקאית.

נציין כי בהמשך להודעת בנק ישראל, הגיש בנק ההשקעות ברקליס ביום ה' האחרון בקשה להתקבל לחברות בבורסה לני"ע בת"א, אשר רישיון החוץ וההיתר לפתיחת סניף בישראל המדוברים מהווים תנאי מקדים לאישור חברות זו.

חברי בורסה, נזכיר, הינם בנקים וברוקרים (חברי בורסה שאינם בנקים) אשר תפקידם המרכזי הוא תיווך בין הבורסה למשקיעים פוטנציאלים, כיוון שמשקיעים פרטיים לא יכולים לבצע פעולות ישירות בבורסה. כיום פעילים בבורסה בת"א 27 חברים - 14 בנקים ו-13 ברוקרים (שאינם בנקים).