גוגל בדרך להרפתקה אמיתית

חשיבה מעבר לטכנולוגיה היא כורח המציאות והשאיפות של גוגל הן לא פחות מיומרניות

אחרי צמיחה של עשרות אחוזים מדי שנה, גוגל הגיעה לתקרת הזכוכית שלה. מצד אחד היא נאבקת במיקרוסופט, שחוסמת את ההתקדמות שלה בתחום המחשוב האישי, עם מערכת הפעלה ותוכנות פופולריות. בצד השני, זירת האינטרנט, הדברים דינמיים הרבה יותר ממה שהיה נדמה. הרשת החברתית שיצרה פייסבוק, כמעט יש מאין, היא דוגמה טובה. המעבר לעידן שבו חושבים מעבר לטכנולוגיה, הוא כורח המציאות.

למרבה האירוניה, בעוד שמוטורולה צנחה בשנים האחרונות ל-2.5% בלבד משוק הטלפונים הניידים, הפכה גוגל לכוח המרכזי, עם נתח שוק של 43%. על-פי הנתונים של גרטנר, אנדרואיד - מערכת ההפעלה מבית גוגל - נמצאת כיום בכמעט מחצית מהטלפונים בעולם.

זה הסיפור כולו. גוגל קפצה למים העמוקים, שבהם התוכנה היא מנוע הצמיחה גם בעולם החומרה. אינטל הבינה את זה ורכשה את מקאפי, אורקל הלכה בכיוון זה והפתיעה עם רכישת סאן לפני כשנתיים, כעת הגיע תורה של גוגל. כל הרכישות בוצעו בפרמיות מרשימות.

לארי פייג' וסרגיי ברין נכנסים כאן להרפתקה אמיתית. הם נמצאים רחוק מהמרחב המוכר. החברה שהם קונים היום אמנם מוכרת בקצב של 14 מיליארד דולר בשנה, ואולם היא הצליחה לעבור לרווח רק ברבעון השני של השנה, וגם זאת לאחר נטרול הוצאות חד פעמיות. אחרי שהפכו את האתגר המרכזי של העולם הווירטואלי - מציאת המידע המתאים - לאפשרי יחסית, נכנסים השניים לקצה החדש של עולם המחשוב: הטלפונים הניידים.

אפשר רק לשער שהשאיפות שלהם בתחום החדש לא פחות יומרניות. גוגל לא יכלה להסתפק בפחות מרכישת ענק, שתאפשר לה לתרום לשינוי עולם המחשוב כפי שאנו מכירים.