הפיאסקו בדיגל: "רמי לוי בא מציונות וברח בגלל הכדאיות"

רמי לוי ושותפו קווין ברמייסטר ביטלו העסקה לרכישת חברת הנדל"ן דיגל ■ בעל השליטה בדיגל, יהודה לוי, על הביטול: "אני דוחה את הטענות שהרוכשים קיבלו מצגים לא נכונים"

"בא בגלל הציונות, הפך ליקיר המגזר הדתי-לאומי, וברח בגלל הכדאיות", כך תיאר היום גורם המקורב למו"מ שניהלו רמי לוי, בעל השליטה ברשת הקמעונות הקרויה על שמו, ושותפו קווין ברמייסטר, מול חברת הנדל"ן דיגל, את ביטול העסקה לרכישת השליטה בחברה.

אתמול דיווחה דיגל , שהמסחר במניותיה מושעה מאז תחילת השנה בשל אי-פרסום הדוחות, כי לוי וברמייסטר, שחתמו בינואר השנה על הסכם לרכישת השליטה בחברה, הודיעו לה כי הם "חוזרים בהם מהצעתם ואינם רואים עוד טעם בניהול מו"מ להשלמת ההסכם בין הצדדים".

הנכס היחידי של דיגל הנו פרויקט "נוף ציון" שבמזרח ירושלים, סמוך לכפר ג'בל מוכאבר. החברה נכשלה בפיתוח הפרויקט, שהקמתו החלה לפני כ-10 שנים, ועד כה נבנו רק 91 יחידות דיור מתוך 395 דירות יוקרה שתוכננו בפרויקט, כשהפסדי דיגל בגינו מגיעים לעשרות מיליוני שקלים.

יהודה לוי, המחזיק בכ-73% ממניות דיגל, אמר היום על הודעת לוי וברמייסטר, כי "החוזה בין הצדדים היה אמור להיחתם בתחילת החודש, אבל במקום זה יש ניסיון של המשקיעים לחזור בהם. זה מוזר".

דיגל ציינה עוד בהודעתה, כי לוי וברמייסטר טענו כי "קיים שוני מהותי בין המידע שנמסר על-ידי החברה בגין הנכסים הנמכרים, לבין ממצאי בדיקת הנאותות". טענות אלו נדחו על-ידי דיגל. פעילים בשוק ההון, המכירים את העסקה, הסבירו היום כי לקראת שלבי סיכומה, דיגל (באמצעות בעל השליטה לוי) הציבה דרישות חדשות לרוכשים, שמשמעותן בפועל היא הגדלת עלויות העסקה, כתנאי למימושה.

הסבר אחר שניתן היום לנסיגה מהעסקה גורס, כי "לוי וברמייסטר פשוט הבינו כי מכירת בתים ליהודים, במקום שעתידו הפוליטי שנוי במחלוקת, היא בעייתית".

"יגיע רוכש חדש"

לוי הגיב היום על חלק מהטענות שהעלו לוי וברמייסטר, ואמר "אני דוחה את הטענות שלפיהן הרוכשים קיבלו מצגים לא נכונים", ובמבט להמשך הוא מעריך כי "יגיע רוכש חדש. שמעתי מחלק מהמשקיעים שיש מתעניינים נוספים בחברה. מדובר בנכסים טובים, ועל זה אין מחלוקת".

למרות הדיווח הרשמי, מעריכים בסביבת דיגל כי לוי וברמייסטר לא ויתרו על רכישת השליטה בחברה. אחת הדרכים לעשות כן, היא דרך רכישת החוב של דיגל לבנק לאומי.

היקף החובות של דיגל עומד על 160 מיליון שקל, מהם כ-80 מיליון שקל לבנק לאומי, המחזיק בשעבוד שוטף על נכסי החברה. מבנק לאומי נמסר היום, כי "הבנק ייכנס למו"מ מחודש עם החברה, ויבחן את האפשרויות העומדות בפניו, מתוך מטרה להגיע להסכמות עם בעלי החברה".

הצעתם של לוי וברמייסטר כללה השקעה של 123 מיליון שקל, כאשר מחזיקי האג"ח של החברה יקבלו 60% מהיקף האג"ח שבידיהם, העומד על כ-60 מיליון שקל (36 מיליון שקל) במזומן.

גם הצעתו של אל מסרי כללה השקעה בחברה, שלפיה ישולמו 60 אג' לכל 1 שקל ע.נ של אג"ח, אך לחץ שהופעל על מחזיקי האג"ח מצד המגזר הדתי לאומי, גרר מאבק רווי יצרים, שנדד למחוזות אידיאולוגיים ופוליטיים והביא בסופו של דבר להעדפת הצעתם הזהה של לוי וברמייסטר. על רקע ביטול העסקה עם לוי וברמייסטר מסר היום בשאר אל מסרי כי הוא בוחן את הנושא.