הנשיא פרס: "הדרישות לצדק חברתי הן נכונות ומוצדקות"

נשיא המדינה שמעון פרס בראיון לגל"צ: "שכחנו שהמדינה והעם היהודי בנויים על ערכים ולא על נכסים. לא ראיתי בשום מקום בעולם הפגנה כל-כך מתורבתת ומאופקת"

נשיא המדינה, שמעון פרס אומר הבוקר (ג') בראיון בגלי צה"ל כי הוא "אינו מאשר ואינו מכחיש את פגישותיו עם ראש הרשות הפלסטינית, אבו-מאזן בחודשים האחרונים". עם זאת הוא אמר כי בכוונתו "להמשיך לפעול בכל דרך מותרת למען הסדר ישראלי-פלסטיני". הנשיא לא הסכים לפרט האם פגישתו האחרונה עם אבו-מאזן בוטלה בהוראת ראש הממשלה לאחר שהיה כבר בדרך ובכיסו מפת הגבולות להסכם עתידי.

הנשיא פרס חוגג הבוקר את יום הולדתו ה-88. בראיון הוא מתייחס הנשיא לסוגיות הפוליטיות והמדיניות הבוערות, אך גם נותן הצצה קטנה לחייו האישיים. לגבי המחאה החברתית, פרס סבור כי דרישות המפגינים לצדק חברתי נכונות ומוצדקות: "אני שמח שהם העלו על נס ערכים כמו צדק חברתי. שכחנו שהמדינה והעם היהודי בנויים על ערכים ולא על נכסים. לא ראיתי בשום מקום בעולם הפגנה כל-כך מתורבתת ומאופקת".

לדברי פרס, "אין היום לא שמאל ולא ימין בנושא המצב הכלכלי בישראל. פעם היו שתי דרכים: מדינת רווחה או תחרות כלכלית. עכשיו כשמדינות נופלות זה לא משנה אם הן סוציאליסטיות או קפיטליסטיות. הכלכלה בישראל הצליחה לא מפני שהייתה שמאלנית או ימנית, אלא בגלל שהייתה יצירתית ובגלל שבורכנו בכשרונות מדהימים".

בהתייחסו לסוגיית הגרעין האיראני אמר הנשיא: "אני חושב שהאופציה להפיל את המשטר באיראן היא חשובה, חשוב גם להחריף את הסנקציות הכלכליות. היו רודנים שציפצפו על העולם - ובסוף כולם צפצפו עליהם".

את מצבה של מפלגת העבודה, בה צמח במשך מרבית שנותיו הוא הגדיר בעייתי. "כשמדברים על מפלגת העבודה כרעיון זה דבר טוב מאוד, אבל במציאות יש בעיות. אני עזבתי את העבודה ועברתי לקדימה כי הגעתי להסכמות עם שרון על פינוי רצועת עזה ועל קיום משא-ומתן עם עראפת - מה שעשיתי".