סוני מורידה ב-20% את מחיר הפלייסטיישן 3 - גם בישראל

הקונסולה צפויה להימכר בישראל במחיר של 1,750 שקל לגירסה של 160 ג'יגה בייט ■ ביולי צנחו מכירות הקונסולות לשפל של 5 שנים

חברת סוני הודיעה אתמול (ג') כי היא מורידה את מחירה של קונסולת המשחקים פלייסטיישן 3 מתוצרתה בכ-20%. הצעד אמור להביא לשגשוג יחסי בשוק הגיימינג לקראת עונת החגים המתקרבת.

סוני מקווה שהורדת המחיר תסייע לה להגדיל את נתח השוק שלה על חשבון מתחרתה, מיקרוסופט, יצרנית קונסולת Xbox 360.

גם בישראל, כך לפי ישפאר, המייבאת את מוצרי סוני לארץ, תתרחש ירידת מחירים בהיקף דומה. עפ"י הערכות, הקונסולה צפויה להימכר בישראל במחיר של 1,750 שקל לגרסה של 160 ג'יגה בייט.

את ההודעה על הורדת מחיר הקונסולה פירסמה סוני שבוע לאחר שהתפרסמו נתוני מכירות קונסולות המשחקים לחודש יולי, שהיה החלש ביותר בתחום בחמש השנים האחרונות, לפי נתונים של חברת מחקרי השוק NPD.

הקיצוץ במחיר הפלייסטיישן 3 עשוי לסייע גם להיקף המכירות שירשמו יצרניות משחקי הווידיאו והמוצרים הנלווים לקונסולות, דוגמת רובי פלסטיק ושלטי משחק.

"רמת הביטחון של תעשיית הגיימינג עלתה בעקבות המהלך של סוני", אמר ג'סי דיבניץ', אנליסט בחברת המחקר EEDAR המסקרת את התחום.

סוני בחרה להודיע על ההוזלה ערב תערוכת הגיימינג השנתית הגדולה באירופה, Gamescom. "היקף המכירות של הפלייסטיישן תמיד גדל בעקבות הורדות מחיר שביצענו, ואנו מאמינים שזה יהיה המקרה גם הפעם", אמר ג'ק טרטון, ראש חטיבת הפלייסטיישן של סוני ארה"ב.

מחיר קונסולת פלייסטיישן 3 בגרסת 160 ג'יגה בייט בארה"ב יהיה כעת 249 דולר, לעומת 299 דולר לפני כן. באירופה תעלה הקונסולה מאותה הגרסה 240 אירו במקום 299 אירו לפני כן.

גירסת 320 ג'יגה בייט של פלייסטיישן 3 תעלה כעת בארה"ב 299 דולר, בהשוואה ל-349 דולר לפני כן. זוהי הגירסה של הקונסולה שמתחרה באופן ישיר עם קונסולת Wii של נינטנדו, שמצוידת באותו נפח זיכרון.

ענקית האלקטרוניקה היפנית מתכננת להשיק מאוחר יותר השנה גירסה חדשה, קטנה יותר וזולה יותר של הקונסולה הניידת שלה PSP, באירופה. מחירה הצפוי של הקונסולה הזו יהיה 99 אירו, והיא לא תוכל להתחבר לרשתות אלחוטיות.

עם זאת, ההימור הגדול ביותר הנוכחי של סוני בשוק הגיימינג הוא הקונסולה הניידת Vita, שמחירה ותאריך השקתה טרם פורסמו. הקונסולה תתחרה ב-3DS החדשה של נינטנדו, שמחירה ירד בכ-30% כ-4 חודשים בלבד לאחר שהחל שיווקה בארה"ב.

בסוני דוחים את הטענות באשר להססנות הצרכנים להוציא כסף על קונוסולות ניידות בעידן הסמארטפונים. "כשעוברים את חוויית המשחק והרשת החברתית ב-Vita, מבינים שאין מה להשוות לחוויית המשחק בסמארטפון", אמר טרטון.

מכירת הקונסולות בארהב
 מכירת הקונסולות בארהב