זהבית כהן לזיו שמש: "אל תגיע יותר, אתה מתחרה"

ראשי פסגות הגיבו במהירות למעברו המפתיע של מנהל הקרנות למנורה מבטחים ■ גורמים בפסגות: "פסגות היא חברה חזקה ולא תלויה בבן אדם אחד"

יום לאחר שזיו שמש, מנכ"ל קרנות פסגות, הודיע על עזיבתו את התפקיד לטובת ניהול מנורה מבטחים פיננסים, הורו לו זהבית כהן, יו"ר פסגות ומנכ"לית קרן אייפקס - בעלת השליטה בבית ההשקעות, ומנכ"ל פסגות רונן טוב, שלא יגיע יותר לעבודה החל מהיום (ד'). כך נודע ל"גלובס".

שמש נפגש עם טוב בשעות הצהריים, ולמרות שלשמש יש תקופה בת חודש של הודעה מוקדמת, הוא ביקש ממנו כי ייצא לחופש מיד. בפסגות הסבירו כי בעזיבות של בכירים, מקובל כי הם יוצאים לחופש לאלתר.

טוב מינה את שמש לתפקיד לפני כארבעה חודשים. עזיבתו של שמש נתפסת בעיני בכירי פסגות כאקט של בגידה, והם רואים בו כרגע "מתחרה". יותר מכך, עזיבתו של שמש, איש השקעות ומנהל קרנות מוכשר, היא מכה קשה לפסגות שכבר ספג עזיבות רבות של בכירים.

להערכת גורמים בפסגות לא תהיה בעיה לחברה למצוא מחליף ראוי ומתאים במקום שמש. "כבר עכשיו קיבלנו פניות ממנהלים בשוק שמאוד רוצים לבוא לחברה ולקבל את התפקיד. פסגות היא חברה חזקה ולא תלויה בבן אדם אחד", אומרים בפסגות.

ניתן להניח כי כהן וטוב יבחנו מינוי מחליף מבפנים. מועמדים אפשריים עשויים להיות טל ורדי, מנכ"ל פסגות סל, או טל קדם, סמנכ"ל המכירות והלקוחות, שמכירים היטב את מערך הייעוץ הבנקאי; וכן ירון דייגי, מנהל מערך קשרי היועצים.

מועמדים חיצוניים שאליהם כהן וטוב עשויים לפנות הם גילי כהן, מנהל ההשקעות הראשי של אקסלנס לשעבר, אם כי נמוכים הסיכויים שהוא יהיה מעוניין; וכמובן, מנהלי קרנות מוערכים של חברות מתחרות, כמו עודד גל מאי.בי.אי או מאיר מזוז מאקסלנס, שגם לגביהם הסיכוי שיסכימו להגיע לפסגות אינו גבוה.