אנליסט: "הצמיחה של פייסבוק נתקעה, ההנהלה בפאניקה"

מנכ"ל חברת PrivCo טוען כי בניגוד להערכות בשוק, פייסבוק לא תצא בקרוב להנפקה ■ "צמיחת המשתמשים בפייסבוק הגיע לשיא ונתקעה בין היתר בגלל הרשת החברתית של גוגל"

נראה שפייסבוק נמצאת בצמיחה מסחררת מאז הקמתה, היא אף חצתה את רף ה-750 מיליון משתמשים הרשומים לרשת החברתית. במסחר המשני מניות פייסבוק נסחרת סביב 35 דולר למניה, מה שמשקף שווי של 76 מיליארד דולר לחברה. הערכות בשוק הן שפייסבוק תצא להנפקה בתחילת 2012 ותנסה לגייס 100 מיליארד דולר, וכמו חברות טכנולוגיה אחרות שהונפקו בזמן האחרון תזנק מיד עם כניסתה לשוק.

עם זאת, לא כולם אופטימיים. האנליסט סם המדח, מנכ"ל חברת PrivCo, טוען כי הנפקת פייסבוק לא תצא לפועל בזמן הקרוב וכי מספר המשתמשים בפייסבוק הגיע לשיאו. "צמיחת המשתמשים בפייסבוק הגיע לשיא ונתקעה בין היתר בגלל הרשת החברתית של גוגל, 'גוגל פלוס'", אמר המדח והוסיף כי "הנהלת פייסבוק בפאניקה".

מדובר בטענות לא נפוצות בקרב אנליסטים, כלכלנים ומשקיעים בשוק, אך המדח אומר כי הוא בטוח בדבריו ואף מוכן לסכן את המוניטין שלו.

נזכיר כי לפי ממצאים שאספה סוכנות הידיעות "רויטרס", גוגל פלוס היא הרשת החברתית עם הצמיחה המהירה ביותר ולא פייסבוק. בעוד שלפייסבוק לקח 852 ימים לצבור 10 מיליון משתמשים, ולטוויטר זה לקח 786 ימים - לגוגל פלוס לקח 16 ימים בלבד. מאז, הצליחה גוגל פלוס יותר מלהכפיל את מספר המשתמשים.

"אנו רואים את תחילת הסוף של פייסבוק או כישלון נוסף של גוגל. כרגע זה בעיקר מעניין", אמר סטיב בלאנק, יזם מסיליקון וואלי. "פייסבוק הפכה לחברת ענק, השאלה היא האם הם יצליחו לשמור על המצב ולהיות הרשת החברתית הדומיננטית בשטח. חשוב לזכור שבינתיים פייסבוק היא חברה עם מוצר אחד בלבד. זה שלב מאוד מותח בשביל מחזיקי המניות של פייסבוק".