בכיר לשעבר במודי'ס שובר שתיקה - ופותח תיבת שרצים

וויליאם הרינגטון, שעבד במשך 11 שנים במודי'ס, פותח את הפה ומדבר על ניגודי עניינים, שקרים, תאוות בצע ושחיתות בסוכנות הדירוג

ניגודי עניינים, שחיתויות ותאוות בצע - אלה הם ההאשמות העיקריות שמפנה וויליאם הרינגטון, לשעבר אנליסט בכיר במודי'ס, כלפי סוכנות הדירוג בה הועסק בעבר. מודי'ס נחשבת לאחת משלוש סוכנויות דירוג האשראי המובילות בעולם והרינגטון עבד בחברה במשך 11 שנים, משנת 1999 ועד שנה שעברה, אז התפטר. ב-2006 הוא קודם לתפקיד סגן נשיא. כעת הוא פותח את הפה ומספר על הנעשה מאחורי הקלעים.

במוקד דבריו, המתפרסמים באתר "ביזנס אינסיידר", נמצאת הטענה לפיה מודי'ס נגועה בניגוד אינטרסים חריף. הסוכנות, כמו יתר סוכנויות הדירוג, מקבלת תשלום מהחברות שאותן היא אמורה לדרג, כך שישנו ניגוד אינטרסים מובנה בשיטה זו. לטענת הרינגטון, מודי'ס מעוניינת "להיות נחמדה" לחברות שאותן היא מדרגת, כדי לא לאבד אותן בתור לקוחות.

הרינגטון טוען כי ניתוחים שליליים של אנליסטים במודי'ס לא מתקבלים בברכה ונבלמים, כאשר אותם אנליסטים מועברים מתפקידם ולעתים אף מפוטרים. מלבד הטענה שוועדות הדירוג בולמות ניתוחים שליליים במיוחד של אנליסטים, הרינגטון גורס כי הנהלת מודי'ס מעודדת את העובדים "לעשות הכל כדי שהלקוחות יהיו מרוצים". הלקוחות, כאמור, הם אותן חברות שמודי'ס אמורה לדרג באופן בלתי תלוי. יתרה מזאת - אותם מנהלים שעובדים מול הלקוחות ואמורים "לעשות הכל כדי שיהיו שמחים", הם אלה שמשתתפים בוועדות הדירוג ומקבלים החלטות לגבי דירוג החברות.

בין היתר מטיח הרינגטון האשמה חמורה ביותר: "לפחות מנהל בכיר אחד שיקר תחת שבועה בשימוע הנוגע לפעולת דירוג. מנהל אחר התחמק מהשימוע".