חברות הסלולר לעליון: להתיר זמנית בניית אנטנות

חברות הסלולר ביקשו מבית המשפט העליון הקלות בהחלטה שקיבל האוסרת על הקמה של מתקני גישה אלחוטיים, עד שהמדינה תגבש כללים להקמתם ■ טוענות: סחבת ממשלתית מונעת הקמת אנטנות ותגבור אתרים

החברות הסלולריות פנו לבית המשפט העליון וביקשו הקלות בהחלטה שקיבל האוסרת על הקמה של מתקני גישה אלחוטיים, עד שהמדינה תגבש כללים להקמתם.

החברות הסלולריות החליטו לפנות לבית המשפט העליון על רקע העיכובים מצד משרד המשפטים, שביקש לאחרונה להציג את הכללים בחודש נובמבר הקרוב. המשמעות היא שעד אז לא ניתן להקים אתרים חדשים, ולטענת חברות הסלולר, ההחלטה גורמת לנזקים הן לתעשייה והן למנויים, שסובלים מניתוקים בשל העיכוב בבנייתם של אתרים חדשים.

עיכוב של שנה

שלוש החברות הסלולריות הגדולות מבקשות מבית המשפט שיתיר להן להסדיר פעילות של אתרים קיימים שחוזה השכירות שלהם פג, או שהם נדרשים לתגבר ולהרחיב אתרים קיימים. מירס, לעומת זאת, ביקשה שבית המשפט יתיר לה להקים מחצית מהאתרים שהיא נדרשת להקים לטובת הרשת החדשה שלה.

שלוש החברות הסלולריות סובלות מההחלטה, משום שזה כשנה מעכבת הממשלה דרך משרד הפנים ומשרד המשפטים את הקמתם של מתקני גישה אלחוטיים, שהם קריטיים לתפעול הרשתות. העומס על הרשתות נמצא במגמת גידול קבועה בשל גידול הן בהיקף המשתמשים והן בהיקף תעבורת האינטרנט הסלולרי, ולשם כך החברות הסלולריות נדרשות להוסיף ולתגבר אתרים על מנת לעמוד בביקושים ובדרישות הצרכנים לאיכות הרשת.

מנגד, מירס מנהלת מאבק סיזיפי במשרדי הממשלה על מנת שהמדינה תעמוד בהבטחתה ותעניק לה אפשרות להקים רשת, אחרי שמירס רכשה מהמדינה תדרים. במצב הקיים, מירס אינה יכולה להשלים את הקמת הרשת החדשה שלה, ללא הסדרת נושא האנטנות. בכך נגרם לה ולכל השוק נזק כבד, שכן בה ובמתחרה החדשה הנוספת, גולן טלקום, נתלות תקוות רבות להגברת התחרות בשוק הסלולרי שתביא להורדת מחירים. המדינה, באמצעות משרד המשפטים, אמורה להגיב על הבקשה של חברות הסלולר עד 24 באוגוסט.