S&P מעלות מכניסה את דירוג סקיילקס למעקב שלילי

S&P מעלות הכניסה את דירוג החברה ל-CreditWatch, עם אפשרות להורדת הדירוג בשלושת החודשים הקרובים ■ מעלות: "הורדת הדירוג - ברקע היחלשות הנזילות ביחס לציפיותינו"

חברת הדירוג S&P מעלות הודיעה היום (ג') כי הכניסה את דירוג חברת סקיילקס למעקב (CreditWatch) עם השלכות שליליות, ברקע היחלשות הנזילות "ביחס לציפיותינו הקודמות".

במעלות הכניסו את הדירוג הנוכחי של סקיילקס, "ilA", ל-CreditWatch, אשר משקף את האפשרות להורדת הדירוג בשלושת החודשים הקרובים. זאת, "במידה ותקבולי הדיבידנד מפרטנר יקטנו מהותית ביחס להנחותינו או במידה וסקיילקס תמשיך לבצע רכישה עצמית מהותית של אג"ח בעלות מח"מ ארוך".

עוד משנים במעלות את ההערכה אודות נזילותה של סקיילקס ל"פחות ממספקת", לעומת נזילות "מספקת" בדירוג האחרון. במעלות מצפים לפתור את ה-CreditWatch על ידי בחינת תוצאותיה של פרטנר וחלוקת הדיבידנד במהלך הרבעון הקרוב, כמו גם יכולותיהן של סקיילקס וחברת האם, סאני, לגייס מימון.

לטענת כלכלני מעלות, הכנסת הדירוג למעקב משקפת את האפשרות להורידו בשלושת החודשים הקרובים, "במידה ונזילות החברה תמשיך להיחלש ללא פעולות מצד החברה לשיפורה".

במעלות מזהירים כי נזילותה של סקיילקס עשוייה להיחלש מהותית בשל תקבולי דיבידנדים מפרטנר, אשר "נמוכים בהרבה מהערכותינו הקודמות", נגישות מוגבלת בטווח המיידי לשוק ההון וכן בשל דילול פוטנציאלי של מקורות המזומן הקיימים במידה ותבצע רכישת עצמית של אג"ח בטווח הקצר.

במעלות ציינו כי הם מעריכים גם את נזילותה של חברת האם של סקיילקס, סאני, כ"חלשה בהתאם להגדרותינו", והסתמכותה של דיבידנדים מסקיילקס יוצרת לחץ נוסף על דירוגה של סאני.