עולה על הגל: רשת CNN מעוניינת באפליקציית מגזין חברתי

עפ"י דיווח קנדי, הרשת מתכננת לרכוש את חברת Zite ב-20-25 מיליון דולר ■ Zite מפתחת אפליקציה שאוספת מידע מאתרי חדשות, בלוגים וסטטוסים

תחום המגזינים החברתיים לטאבלטים ולסמארטפונים הפך לאחד החמים לאחרונה בענף האפליקציות הסלולריות. כעת, נראה שגם רשת CNN מתכוונת לעלות על הגל: על-פי דיווח באתר החדשות הקנדי Techvibes, רשת CNN מתכננת לרכוש את אחת החברות המובילות בתחום, Zite, ב-20-25 מיליון דולר.

חברת Zite הקנדית מפתחת אפליקציה ייעודית לאייפד, שאוספת מידע מרחבי האינטרנט - אתרי חדשות, בלוגים ועדכונים מחברים ומעמודים שאחריהם המשתמש עוקב בפייסבוק ובטוויטר - כשהכול מוגש בעיצוב מגזיני.

הרכישה האפשרית על-ידי רשת CNN עשויה להאפיל על פרשייה לא נעימה, שבה הייתה מעורבת Zite במארס השנה, כשעורכי הדין של חברות מדיה גדולות בארה"ב, כמו "וושינגטון פוסט" וסוכנות הידיעות AP, פנו אליה בדרישה להפסיק ולאסוף מידע מאתרי החדשות שלהן. בין החברות שפנו ל-Zite הייתה גם טיים וורנר, החברה-האם של CNN. הטענות הוסדרו, אך נראה שהבאזז השלילי סביב Zite שיחק בסוף לטובה.

מגוון נושאים

האפליקציה של Zite היא הגלגול השני של החברה, לאחר שבתחילה היא הפעילה מנוע חיפוש שמאפשר למצוא מידע רלבנטי למה שהמשתמש חיפש. בחודש מארס החליטה החברה לשנות כיוון ולהטמיע את אלגוריתם החיפוש בתוך אפליקציה של מגזין חברתי.

בשונה מאפליקציות פופולריות אחרות, כמו זו של Flipboard, אפליקציית Zite מנתחת את מקורות המידע של המשתמש ומציעה ידיעות רלבנטיות שונות בנושאים דומים - כשהמשתמש יכול להחליט אם הן מעניינות אותו או לא.

היכולת לזהות את העדפות המשתמש משחקות לטובת האפליקציה בכך שהיא חושפת את הקורא למקורות מידע שכנראה לא היה מגיע אליהן. האפליקציה מאפשרת גם לעקוב אחר ידיעות לפי מגוון נושאים - חדשות עולמיות, אמנות, עסקים, ספורט, בידור, פסיכולוגיה, ואף לחפש ולהכניס נושאים נוספים.

מ-CNN נמסר: "אנחנו לא מגיבים לספקולציות".