בלומברג: לאחר עזיבתו של ג'ובס, אפל תאיץ קצב הרכישות

תחת כהונתו של ג'ובס, הוציאה אפל פחות ממיליארד דולר על רכישות במשך יותר מעשור ■ בבלומברג מעריכים: לחברה היקף מוזמנים של 28 מיליארד דולר - וסביר שכעת תנצל אותו

לאחר התפטרותו של המנכ"ל שלה, סטיב ג'ובס, גוברות ההערכות כי ענקית הטכנולוגיה אפל תגביר את קצב הרכישות שלה - לאחר שבשנים האחרונות "פיגרה" בתחום זה, אחר מתחרותיה בסקטור.

במהלך כל תקופת כהונתו של ג'ובס כמנכ"ל החברה, יותר מעשור, הוציאה אפל פחות ממיליארד דולר על רכישות. זאת, כאשר מתחרותיה הבולטות של אפל בארה"ב הוציאו סכום של 15 מיליארד דולר במצטבר על רכישות של חברות,

כך מעריכים ב"בלומברג". רק מיקרוסופט לבדה, למשל, הוציאה בערך 10 מיליארד דולר לטובת השתלטות על חברות אחרות. זאת ועוד, 10 חברות הטכנולוגיה הגדולות ביותר בארה"ב שילמו יותר מ-140 מיליארד דולר על רכישות בעשור האחרון, על פי ההערכות.

כעת, גוברות ההערכות כי תחת שרביטו של המנכ"ל החדש, טים קוק - לשעבר סמנכ"ל התפעול של אפל ויד ימינו של ג'ובס - תאיץ החברה את קצב רכישותיה, ותנצל את היקף מזומניה (כ-28 מיליארד דולר) כדי להרחיב הרכישות בתחום הבידור, הפטנטים והאבטחה.

"יהיו רכישות בוודאות", אמר ארווינד מלוטרה (Arvind Malhotra), פרופ' מאוניברסיטת קרוליינה, אשר חקר את האסטרטגיה העסקית של אפל במשך יותר מעשור. לדבריו, ג'ובס "תמיד צמח מבפנים. אולם היעדר חזונו עתיד לפגוע בצמיחה העתידית - ואז הרכישות יכינסו לתמונה", הסביר.

דובר אפל, סירב להתייחס להשפעת פרישתו של ג'ובס על מדיניות הרכש של אפל.