קרן המטבע חתכה את תחזיות הצמיחה בארה"ב ובאירופה

ב-IMF צופים צמיחה של 2% בארה"ב ב-2012, לעומת 2.7% קודם ■ בגוש האירו חוזים צמיחה של 1.9% ל-2011, לעומת 2% לפני כן ■ הורידה גם את תחזית הצמיחה הגלובלית

קרן המטבע הבינלאומית הודיעה היום (ב'), כצפוי כי היא חותכת את תחזיות הצמיחה לכלכלה הגלובלית וכן לכלכלת ארה"ב וכלכלת גוש האירו.

על פי התחזית העדכנית, צופים בקרן המטבע לצמיחה של 2% בארה"ב ב-2012, לעומת תחזית קודמת של 2.7%. בגוש האירו חוזים בקרן המטבע צמיחה של 1.9% לשנת 2011, לעומת תחזית קודמת של 2%. ב-2012 צופים כלכלני הקרן צמיחה של 1.4% לעומת תחזית קודמת של 1.7%.

עוד חותכים בקרן המטבע את תחזית הצמיחה הגלובלית, מרמה קודמת של 4.3% לרמה של 4.2% לשנת 2011, ורמה של 4.5% לרמה של 4.3% לשנת 2012.

לגארד: "סיכון שהכלכלה לא תשתקם כצפוי"

הורדת תחזית הצמיחה הייתה צפוייה, לאחר שלל התבטאויות שליליות של בכירי קרן המטבע הבינלאומית באשר לתחזיות הצמיחה לשנתיים הקרובות. כך למשל, דוד האולי, סגן מנהל קרן המטבע הבינלאומית, האחראי על יחסי החוץ של הקרן, אמר בשבוע שעבר כי "ככלל, השקפתנו כי הפעילות הכלכלית הידרדרה".

גם יו"ר קרן המטבע, כריסטין לגארד, התייחסה בנאומה בסוף השבוע האחרון בג'קסון הול למצב, והבהירה כי על גוש האירו וארה"ב לנקוט בצעדים משמעותיים במטרה לשקם את הכלכלות במדינות ולהוציא את הכלכלה העולמית מ"השלב המסוכן".

"הסיכון העיקרי הוא שהכלכלה הגלובלית לא תשתקם כצפוי, לכן אנחנו חייבים לפעול בהקדם", אמרה לגארד. "אירופה חייבת להתגייס ולסייע לסקטור הבנקים. יש אף לשקול שימוש בקרן לשמירת יציבות באירופה שתזרים כסף לבנקים. הבנקים חייבים להיות חזקים מספיק כדי לעמוד בצמיחה חלשה, זה מרכיב מרכזי שעוד כלכלות לא 'יידבקו'".

ב-ForexLive צויין כי למרות הורדת התחזיות, עדיין מדובר במספרים טובים יותר מאלה שנצפו בשוק, ברקע התרחבות משבר החובות הריבוניים באירופה והורדת דירוג האשראי של ארה"ב על ידי S&P.