כפי שנחשף ב"גלובס": הערת "עסק חי" בדוחות דלק נדל"ן

הרבעון השני הסתיים עם הפסד נקי של 393 מ' ש' לעומת 234 מ' ש' ברבעון המקביל אשתקד ■ "לאור הספק באשר ליכולתה של החברה לעמוד בהתחייבויותיה קיימים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה כעסק חי"

דלק נדל"ן פירסמה הלילה (ד') את דוחותיה לרבעון השני של 2011 כן למחצית הראשונה של השנה עם הערת "עסק חי", המעידה על חשש מחדלות פירעון - כפי שפורסם מוקדם יותר ב"גלובס".

דלק נדל"ן סיימה את הרבעון השני של השנה עם הפסד נקי של 393 מיליון שקל לעומת 234 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות ברבעון המדובר הגיעו ל-355 מיליון שקל לעומת 183 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

כמו כן, סיימה דלק נדל"ן את המחצית הראשונה של 2011 עם הפסד נקי של 360 מיליון שקל, קיטון של 17% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בשורה העליונה רשמה החברה במחצית הראשונה של השנה הכנסות של 384 מיליון שקל לעומת 125.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

צוות רואי החשבון של החברה, במשרד קוסט פורר גבאי את קסירר, החליט לצרף את ההערה לדוחות דלק נדל"ן על רקע הודעת החברה משבוע שעבר כי תפסיק את תשלום הריבית לכל נושיה.

"לאור אי הוודאות בדבר גיבוש מתווה לפתרון כולל המצריך בין היתר קבלת הסכמת בעלי החוב אשר אינה בשליטתה הבלעדית של החברה, ולאור הספק באשר ליכולתה של החברה לעמוד בהתחייבויותיה בהגיע מועד פרעונן קיימים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של החברה כעסק חי", נכתב בדוחות.

עם פרסום הדוחות אמר מנכ"ל החברה, ערן מיטל: "אנו ממשיכים לפעול במרץ כדי לייצב את החברה ופועלים להמשך מימוש הנכסים שמיצו את פוטנציאל ההשבחה שלהם כמו גם שיפור הרווחיות והערך של הנכסים הקיימים בישראל ובחו"ל. התקופה הנוכחית היא אומנם מאתגרת אך ההבנות מהשבוע האחרון עם מחזיקי אגרות החוב הקצרות של החברה (סדרה כ"ה) יאפשרו לחברה את הזמן הדרוש לה כדי להגיע למתווה מוסכם לתשלום התחייבויות החברה לטובת משקיעיה ומחזיקי אגרות החוב".

החברה הפועלת בתחום הנדל"ן המניב בישראל, קנדה ומערב אירופה, נקלעה למשבר לפני כשלוש שנים ומאז היא מממשת את נכסיה במאמץ לעמוד בהחזר החובות בזמן. עד כה מימשה נכסים בהיקף של יותר מ-5 מיליארד שקל. אך למרות המימושים היא הפסידה בשנים האחרונות יותר מ-3 מיליארד שקל, וצברה גירעון של 1.3 מיליארד שקל בהון העצמי ושל 2.8 מיליארד שקל בהון החוזר.

החברה החזיקה את הראש מעל המים זמן רב, אך לפני מספר שבועות פנתה לנושיה בבקשה להגיע להסדר חוב. השבוע הצליח תשובה להשיג פסק זמן של 4 חודשים בפירעון החוב, כאשר הודיע כי יעמיד ערבות של כ-30 מיליון שקל לחברה.

בתוך כך נציין כי הפגישות בין יצחק תשובה ונציגיו מנכ"ל דלק נדל"ן, ערן מיטל, יד ימינו של תשובה, עידן וולס, ומנכ"ל DGRE, איל רבינוביץ', לבין נציגי קרן CIM בלוס אנג'לס הסתיימו לאחר יומיים והם צפויים לחזור בסוף השבוע לישראל. פעילות החברה ונכסיה הוצגו לרוכשים הפוטנציאלים הדיונים נערכו באווירה טובה ופרודוקטיבית ובהם דנו כיצד ייראה ההסכם המפורט לרכישת השליטה בדלק נדל"ן. נציגי הקרן צפויים להמשיך את בדיקותיהם בימים הקרובים גם בלונדון ובישראל. הפגישות בהוליווד נערכו במשרדי החברה הנמצאים בסמוך ל"תיאטרון הסיני", שם נערך טקס האוסקר מדי שנה.