מחזיקי אג"ח ד' של דלק נדל"ן דורשים ערבות בסך 9.5 מ' ש'

מחזיקי אג"ח של דלק נדל"ן סדרה ד': "אנו דורשים מהחברה שתעניק התחייבות זהה לזו שנתנו למחזיקי סדרת האג"ח כ"ה" ■ דל"ק נדל"ן בתגובה: "לא מסכימים עם הטענות"

מחזיקי סדרת אג"ח ד' של חברת דלק נדל"ן , הנמצאת בשליטת יצחק תשובה, פנו לחברה בדרישה לקבל את כל כספם במועד שנקבע מראש ולקבל לכך ערבות כפי שקיבלו מחזיקי אג"ח מסדרה כ"ה של החברה בסך 36 מיליון שקל המהווים 6.3% מסך ההתחייבות. לטענת נציגי סדרה ד', התחייבות זו היא "כרית ביטחון" נוספת.

"לא ניתן להצדיק את מתן ביטחון שכזה לסדרה כ"ה מבלי לתת במקביל התחייבות זהה, באופן יחסי לגודל הסדרה, כלפי מחזיקי סדרה ד'", נכתב במכתב שכתבו נציגי מחזיקי האג"ח של סדרה ד'. "אנו דורשים מהחברה שתפנה לבעל השליטה בה על מנת שיעמיד לנציגות סדרה ד' התחייבות זהה ומקבילה בהיקף של 9.5 מיליון שקל".

בתגובה, פרסמה דלק נדל"ן כי היא אינה מסכימה עם הטענה של מחזיקי אג"ח סדרה ד'. "החברה אינה מסכימה עם הטענה כי כתב ההתחייבות מעניק ביטחון נוסף למחזיקי אג"ח כ"ה לעומת סדרות אחרות", נכתב בתגובה של דלק נדל"ן.

נזכיר כי תשובה מקיים מו"מ עם קרן CIM Group האמריקנית שבשליטת הישראלים לשעבר אבי שמש ושאול קובה, להשקיע בחברה, כשהוא מוכן להעביר להם את המניות ללא תמורה ואפילו להעניק לחברה הלוואת בעלים נחותה בגובה 100 מיליון שקל. מנגד יעניקו שמש וקובה לדלק נדל"ן הלוואת בעלים נחותה של 500 מיליון שקל, אך ידרשו פריסת תשלומים משמעותית.