TheStreet חותכים המלצתם לפרוטליקס ל"מכירה"

TheStreet: "חולשת פרוטליקס באה לידי ביטוי במספר דיציפלינות" ■ לטענתם, פרוטליקס הציגה ביצועי חסר ביחס למדד S&P500 ותעשיית הביו-טכנולוגיה

חברת פרוטליקס ספגה היום (ה') הורדת המלצה מהאתר הפיננסי TheStreet, מהמלצת "החזק" ל"מכירה". לטענת האתר, "החולשה של פרוטליקס באה לידי ביטוי במספר דיציפלינות, כדוגמת הצמיחה המאכזבת בהכנסות, ביצועים מאכזבים במניה עצמה והקיטון ברווח".

לטענת כלכלני TheStreet, פרוטליקס הציגה ביצועי חסר ביחס לחברות במדד ה-S&P500 וביחס לחברות בתעשיית הביו-טכנולוגיה. הפסדי החברה גדלו ב-36.3% הרבעון בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, להפסד של 13.69 מיליון דולר לעומת הפסד של 10.04 מיליון דולר ברבעון המקביל.

"יש לנו רק חדשות רעות על ביצועי מניית פרוטליקס בשנה האחרונה: היא צנחה ב-33.91%, יותר ממדד ה-S&P500, וגם בשורה התחתונה חוותה צניחה", נכתב בסקירת כלכלני TheStreet. "אולם, הצניחה במניית החברה מובילה לנקודת אור אחת: היא זולה יותר כעת, גם ביחס למניות של חברות נוספות בתעשיית הביו-טכנולוגיה. אולם, בהתחשב בכלל הנתונים, אנו מעריכים כי לא מדובר ברכישה טובה בעת הנוכחית".

"להערכתו סביר שפררטליקס תדווח על ירידה בהכנסות בשנה הקרובה", נכתב בסקירה. ב-TheStreet מסבירים כי במהלך השנה החולפת פרוטליקס המשיכה "להפסיד כסף", והציגה ביצועי חסר בהכנסות ביחס לחברות נוספות בתעשייה - אשר הציגו עלייה ממוצעת של 8.4% בהכנסות, בעוד פרוטליקס חוותה ירידה בשורה העליונה.

נציין כי פרוטליקס הגישה בחודש שעבר הגשה מחודשת לאישור תרופה לטיפול במחלת הגושה למנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA). מדובר בתרופה טליגלוסראז אלפא, גרסה של האנזים גלוקוסרברוסידאז המבוטא בתאי צמח, בטכנולוגיה ייחודית של החברה. נזכיר כי ה-FDA קיבל את ההגשה המחודשת של פרוטליקס ומסר תאריך יעד קובע להחלטה לאישור רישום התרופה, שיחול ב-1 בפברואר 2012.