"אם יתממש פוטנציאל הגז - המשקיעים יפסידו הרבה כסף"

קבוצת הלמן אלדובי מחזיקה בכ-1% מדלק אנרגיה, ומתנגדת להצעת הרכש מצד קבוצת דלק ■ מנהל השקעות גמל בבית ההשקעות: "תשובה לא רוצה לחלוק את הרווח"

קבוצת הלמן אלדובי, המחזיקה בכ-1% מדלק אנרגיה , מודיעה היום (ה') כי היא מסרבת להיענות להצעת הרכש של קבוצת דלק למניות דלק אנרגיה; "במידה והתחזיות על כמויות הגז מול חופי ישראל יתאמתו, המשקיעים בדלק אנרגיה ועמיתי המוסדיים עשויים להפסיד סכומים ניכרים אם יענו להצעת הרכש הנוכחית", כך אמר היום גיא דנש, מנהל השקעות גמל בהלמן-אלדובי. בהלמן אלדובי סבורים כי הסיבה היחידה להצעת הרכש היא שיצחק תשובה אינו רוצה לחלוק עם הציבור את הרווח העתידי.

"האינטרס של תשובה ברור ומובן", מעריכים בקבוצה, "לכן לא ברור מדוע המוסדיים מתכוונים להיענות להצעה ומדוע הם מעדיפים את האינטרס של תשובה ולא את האינטרס של ציבור העמיתים והמשקיעים שלהם".

נזכיר כי לפני כשבוע הודיעה קבוצת דלק כי היא מאריכה את תוקף הצעת רכש החליפין שהגישה לבעלי מניות דלק אנרגיה, עד לסוף חודש אוגוסט. עם זאת, נראה שההצעה אינה מספיק אטרקטיבית עבור אלה, וקבוצת דלק הודיעה כי היא מגדילה את כמות יחידות ההשתתפות של שותפות הבת דלק קידוחים אותן יקבלו בעלי מניות דלק אנרגיה במסגרת ההצעה.

קבוצת דלק מחזיקה היום ב-79.87% ממניות דלק אנרגיה. במידה שלהצעת הרכש ייענו בחיוב 508 אלף מבעלי מניות החברה, תרכוש קבוצת דלק כ-10.13% מהונה המונפק של החברה, כך ששיעור החזקותיה לא יעלה על 90%. במידה שייענו להצעה לפחות 909.5 אלף מבעלי המניות, תעבור קבוצת דלק את הרף הנדרש של החזקה ב-95% מהון המניות, לצורך מחיקת דלק אנרגיה מהמסחר והפיכתה לחברה פרטית.

"גילויי הגז, אם יתממשו, מעלים משמעותית את שווי דלק אנרגיה"

לדברי גיא דנש, מנהל השקעות גמל בהלמן-אלדובי, השוק מתעלם מהפוטנציאל האדיר באגן הלבנט ומפוטנציאל הרווח העודף בדלק אנרגיה לעומת אבנר ודלק קידוחים. באלמן אלדובי מסתמכים על הפוטנציאל הגבוה לממצאים העתידיים באגן הלבנט. "במידה והתחזיות על כמויות הגז מול חופי ישראל יתאמתו - המשקיעים עשויים להפסיד סכומים גבוהים", סבורים בקבוצת ההשקעות.

באגף ההשקעות של הלמן אלדובי מתבססים, בין היתר, על ניתוח של USGS - ניתוח אשר מצביע על פוטנציאל גילוי של 1.7 מיליארד חביות נפט ו- 122TCF גז (במונחי תוחלת) באגן הלבנט. "גילויים אלה, במידה ויתממשו" אומר דנש, "מעלים משמעותית את שוויה הפוטנציאלי של חברת דלק אנרגיה ביחס לשותפויות אבנר ודלק קידוחים וזאת מעצם מבנה הבעלות השונה", אמר דנש.

דנש מבהיר כי "בגיוס כספים עתידיים, בעלי יחידות ההשתתפות המוגבלים יפגעו יותר מהשותף הכללי בעוד בחברה כמו דלק אנרגיה ניתן לשמור על אחזקה פרופורציונאלית זהה וליהנות מרווחים זהים לאלו של בעל השליטה".

לדבריו, הפוטנציאל הגלום האדיר באזורנו הוא שהביא את הלמן אלדובי להיכנס להשקעה בדלק אנרגיה, עוד בתקופה שדלק אנרגיה נסחרה בעשירית ממחירה הנוכחי, וזו גם הסיבה לכך שבהלמן אלדובי מעוניינים לשמור על האחזקה כאחזקה אסטרטגית אשר תשרת את עמיתי הקופות והקרנות גם בשנים הבאות.

נציין כי סך כל אחזקות המוסדיים בדלק אנרגיה עומד על 11.5%, כאמור, כאשר הלמן-אלדובי מחזיקים ב-1%. מחזיקים מוסדיים אחרים המחזיקים בדלק אנרגיה הם פסגות (2.5%), הראל (1.9%), כלל ביטוח (1.5%), הפניקס ואקסלנס (1.5%), מגדל ביטוח (1.3%) ואחרים (1.8%).