טויס אר אס פותחת ביבוא מקביל של לגו: נוזיל את הלגו ב-30%-50%

לטענת טויס אר אס, המהלך נעשה בעקבות סירובם של יבואני הצעצועים להוריד את המחירים ■ מתכננת יבוא מקביל של מותגים נוספים

רשת טויס אר אס, בשליטתת קבוצת פישמן, פתחה ביבוא מקביל של לגו, שיביא להורדת מחיר מוצרי הלגו ברשת בשיעור של 30%-50%. הרשת החליטה על המהלך בעקבות סירוב היבואן, צעצועי אילנית, להוריד מחירים לרשת, במסגרת דרישתה להוריד את המחירים לצרכן.

במשך תקופה ארוכה מנהלת רשת טויס אר אס משא-ומתן עם יבואני הצעצועים במטרה להוריד את המחירים בארץ. לטענתה, היבואנים גובים מרווחים של מאות אחוזים, ובכך מכפילים את מחירי הצעצועים בארץ ללא כל היגיון. אחד מהם אף שלח מכתב לעשרות יבואני צעצועים בארץ, ובו הוא קרא להם שלא לשתף פעולה עם הרשת ואף להפסיק את אספקת הצעצועים לרשת.

בפגישות שהתקיימו בשבועות האחרונים בין נציגי הרשת ליבואנים איימה הרשת כי תפתח ביבוא מקביל אם המחירים לא יירדו.

"ליבואנים יש בלעדיות על המותגים, והם מכתיבים את המחירים לצרכן ומתחבאים מאחורי הרשת, שנתפסת כיקרה. במותגי לגו ופליימוביל, למשל, הפערים בין ישראל לעולם אינם הגיוניים, והמחירים בארץ הם לפעמים פי שלושה מחו"ל. היבואן של לגו טוען שיש מכס, בעוד הלגו מגיע מדנמרק, מדינה שאין מכס על היבוא ממנה", אומר אירי שחר, מנכ"ל הרשת.

לדבריו, המותגים המיובאים ישירות על-ידי הרשת נמכרים במחירים דומים למחירים בחו"ל.

הוזלה הדרגתית

המהלך החדש של הרשת יוביל להפחתת מחירים הדרגתית, שתחל כבר מחר (ו'). כבאית לגו, למשל, תעלה ברשת 130 שקל במקום 260 שקל, המחיר שבו נמכרה עד כה. לדברי שחר, בתוך שבועיים תספק הרשת מגוון רחב מאוד של מוצרי לגו במחירים זולים.

יבוא מקביל של לגו הוא רק חלק ממהלך כולל של הרשת. בכוונתה לייבא בייבוא מקביל מותגי צעצועים נוספים וכך להוזילם לצרכנים.

"אנחנו עושים יבוא מקביל מחוסר ברירה", אומר שחר, "נשמח לשתף פעולה עם כל יבואני הצעצועים בארץ אם הם יורידו את המחירים באופן משמעותי, כדי שכל ילד יוכל לקנות מותגים מובילים במחיר שווה לכל נפש. צעצועים זה לא רק לעשירים".

מצעצועי אילנית סירבו להגיב לדברים.

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".