16,400 ישראלים קנו השנה מכוניות מטורקיה; ואתם?

מהונדה דרך טויוטה עד יונדאי: ישראלים רכשו השנה מכוניות מטורקיה ב-1.6 מיליארד שקל ■ צפו ברשימה המלאה של הדגמים המיוצרים בטורקיה ונמכרים בישראל ■ ובינתיים, בשוק המקומי: מסתמן שיא מכירות שנתי בענף הרכב - דווקא בצל המחאה החברתית

הטורקים מחרימים את ישראל, אולם תעשיית הרכב הטורקית ממשיכה להתפרנס יפה מהשוק הישראלי. בחודשים ינואר-אוגוסט רכשו הישראלים כ-16,400 כלי רכב מתוצרת טורקיה בשווי כולל המוערך ב-1.64 מיליארד שקל.

ישראלים רבים אולי לא מודעים לכך, אך כאשר הם קונים מותגים יפניים ואירופיים הם למעשה קונים מכוניות המיוצרות בטורקיה. אותן מכוניות תופסות נתח של כ-10.1% מכלל המכירות בישראל, ומדובר בדגמים פרטיים ומסחריים. ישראל עדיין נחשבת לאחד משוקי היצוא המרכזיים של תעשיית הרכב הטורקית בעולם.

הדגמים המיוצרים בטורקיה אשר נמכרים בישראל הינם:

■ הונדה סיביק

■ טויוטה אוריס

■ טויוטה ורסו

■ יונדאי אקסנט

■ יונדאי I20

■ רנו קליאו

■ רנו פלואנס (כולל המכונית החשמלית של בטר פלייס)

■ סיטרואן ברלינגו

■ פיאט דובלו

■ פורד קונקט

ובינתיים, בשוק המקומי

בשוק הרכב המקומי, הגאות המשיכה גם בחודש אוגוסט למרות הירידה בצריכה הפרטית, המשבר הביטחוני בדרום והזעזועים הקשים בבורסה. באוגוסט לבדו נמסרו בישראל 19,932 כלי רכב חדשים, עלייה של כ-7% לעומת אוגוסט אשתקד. מתחילת השנה נמסרו בישראל 162,302 כלי רכב חדשים - עלייה של 14% אשר מתווה את המסלול לשנת שיא של כל הזמנים בשוק הרכב הישראלי.

בחלוקה למותגים מחזקים הקוריאנים, שמחיריהם מבוססים על הדולר, את אחיזתם בצמרת טבלת המכירות; ב-3 מתוך 5 המקומות הראשונים נמצאים יצרנים קוריאנים (כולל שברולט). במקום הראשון נמצאת יונדאי, שמסרה מתחילת השנה 23,330 כלי רכב חדשים, עלייה של 18.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

במקום השני נמצאת מאזדה, שמחיריה מבוססים על הין הנוסק. מאזדה מסרה מתחילת השנה 17,286 כלי רכב, ירידה של 18%. במקום השלישי טויוטה, גם היא מנפגעות הין הינפי, עם 14,145 מסירות, ירידה של 3%. במקום הרביעי קיה עם 10,810 יחידות (עלייה של 101%) ובמקום החמישי שברולט עם 10,425 יחידות (עלייה של 50%).