תשובה: "אין העדפת נושים בין בעלי האג"ח של דלק נדלן"

תשובה במכתב לבעלי האג"ח הקצרות של דלק נדלן: הטענה כאילו בעלות השליטה בדלק נדל"ן אחראיות לחובות החברה למחזיקי אגרות החוב שלה מנוגדת לדין

איש העסקים יצחק תשובה, בעל השליטה בחברת דלק נדל"ן, משיב היום לדרישותיהם של חלק מנושי החברה, בעלי האג"חים שלה. זאת, לאחר שבימים האחרונים הצטרפו מחזיקי אג"ח ה' של החברה לבעלי אג"ח ד' ודרשו מתשובה ערבות אישית בסך 83 מיליון שקל. תשובה נזכיר, העניק למחזיקי האג"ח הקצרה (סדרה כ"ה) ערבות של 36 מיליון שקל, וגם מחזיקי האג"ח הארוכות רוצים יחס דומה.

היום פרסמה דלק נדל"ן תגובה של תשובה, באמצעות משרד עורכי הדין גורניצקי ושות', לפיה הוא "דוחה על הסף ובאופן מוחלט את כל הטענות העולות והמשתמעות ממכתבכם, ובמיוחד את הטענה הכללית שהועלתה, כאילו קיימת לבעלי המניות בדלק נדל"ן ובכלל זה לבעלי השליטה בה, אחריות אישית לחובותיה של החברה...".

"להסרת ספק - הטענה כאילו בעלות השליטה בדלק נדל"ן אחראיות לחובות החברה למחזיקי אגרות החוב שלה מנוגדת לדין ועומדת גם בסתירה לעובדה הפשוטה שאגרות החוב אינן מובטחות בבטחונות כלשהם..".

בהמשך מציין תשובה כי פעל בשנים האחרונות וביצע "מספר רב של מהלכים לטובתה של דלק נדלן ומשקיעיה, לפנים משורת הדין...".

תשובה טוען כי "בניגוד גמור לאמור במכתבכם, ההתחייבות לבצע הצעת רכש אינה בבחינת 'העדפת נושים' שכן היא לא תהיה בבחינת פרעון חוב של החברה אלא 'רכישת' חוב של החברה ממחזיקי אגרות החוב סדרה כ"ה על ידי גורם אחר שאינו החברה...לפיכך הטענה שמדובר ב'העדפת נושים' אינה נכונה וגם אינה רלוונטית בנסיבות העניין...".

מחזיקי האג"ח המיוצגים ע"י עורכי הדין אלון בנימיני ורענן קליר, טוענים שמדובר בהעדפת נושים ברורה ומסבירים שאם בעל שליטה מבקש להגדיל את הון החברה על מנת שתוכל לעמוד בהתחייבויותיה עליו לעשות כן לטובת החברה וכלל נושיה. נציין כי זומנה אסיפת בעלי אג"ח ליום רביעי כשעל הפרק הצבעה על פירעון מיידי. מחזיקי האג"ח הארוכה דורשים פיצוי באופן יחסי להיקף הסדרה בדיוק כפי שקיבלו בעלי האג"ח הקצרה יותר מסדרה כ"ה.