"'לה לה לנד' היא התוכנית הכי נצפית ב-yes בשנים האחרונות"

למרות שמדובר באחת מהפקות הריאליטי הכי זולות אי-פעם, "חי בלה לה לנד" הצליחה לייצר באזז ואף הגיעה בשלבים מסוימים לאחוזי צפייה הזהים לפריים-טיים של ערוץ ברודקאסט

"חי בלה לה לנד" ("חי ב-L.A L.A LAND") היא התוכנית המצליחה ביותר של חברת הלוויין yes בשנים האחרונות. היום (ג') היא תגיע לסיומה, בפרק סיום שבסופו יבחר המפיק רון פייר לתת חוזה הקלטות בארצות-הברית לאחד מ-6 המתמודדים - דודו אהרון, ג'ולייטה, אביהו שבת, זהבה בן, אלון דה לוקו ואתי לוי.

לדברי סמנכ"ל התוכן של yes, יונה ויזנטל, תוכנית הריאליטי - ז'אנר שללוויין אין ניסיון רב בו - שברה שיאי צפייה בכל הפלטפורמות שמציעה החברה. התוכנית מובילה באופן מובהק את נתוני השיחה ברשת, ועל-פי נתוני אתר וואלה נרשמו צפיות רבות בפרקים.

מאז עלתה, זכתה התוכנית גם לתוכנית-לוויין בערוץ 24, והאמנים המשתתפים בה דיווחו על עלייה דרמטית בעניין בהם, ובכלל זה הזמנות לתוכניות אירוח ולהופעות.

לדברי ויזנטל, "זו התוכנית הנצפית ביותר ב-yes בשנים האחרונות, הכי מוקלטת ב-MAX והכי נצפית ב-VOD".

ויזנטל מסרב למסור נתונים מספריים, אך לדבריו, בפרמטרים של תוכן טלוויזיה שאיננו תוכן ילדים, ההזמנות של התוכנית היו גבוהות בעשרות אחוזים מהממוצע הנהוג. באשר לצפייה הישירה, הרייטינג המצרפי של התוכנית בכל שידוריה - פעמיים ביום בשידור עוקב ובמרתון סוף השבוע, הגיע לאחוזי צפייה הזהים לפריים-טיים של ערוץ ברודקאסט.

- איך אתה מסביר את ההצלחה?

"אני חושב שיש פה שילוב של כמה דברים. הרעיון הבסיסי של לקחת זמרים לארצות-הברית, שילוב של קאסט יוצא מן הכלל, אנשים שנהיו כמו משפחה, לצד בימוי ועריכה יוצאי דופן".

את התוכנית הפיקה "קופרמן הפקות" ("האח הגדול"), וערך שבי זרעיה ("היכל התהילה"). רן שריג ("רמזור") היה אחד מכותביה.

בעבור חברת הלוויין, כאמור, מדובר בהרפתקה הפקתית, אחרי שנים שבהן הטלוויזיה הרב-ערוצית נמנעה מלהיכנס אל עולמות הז'אנר.

"בשנים האחרונות הברודקאסט עושים המון ריאליטי", אומר ויזנטל. "כדי להיות במגרש הזה אתה צריך לעשות משהו יוצא דופן. הגיע קופרמן עם הרעיון, היה ברור שהוא מעולה, והרמנו את הכפפה".

- זה שינה משהו בתפיסה שלכם את לוח השידורים שלכם?

"תמיד ננסה לעשות תכנים רלוונטיים ופורצי דרך. ברור שכשיש הצלחה של תוכנית ריאליטי, מגיעות לא מעט הצעות של גופי הפקה. מעבר לעונה שנייה שתהיה לתוכנית, אני מקווה שנייצר תכנים דומים".

בלי פרסומות

ל-yes יש מודל כלכלי שונה משל ערוצי הברודקאסט. התוכנית אינה נסמכת על הכנסות מפרסום, ועצם העובדה שהיא מצולמת מראש בחו"ל מקשה על הטמעת תוכן שיווקי. "היא ללא ספק תוכנית הריאליטי הזולה שהופקה אי-פעם בישראל", אומר ויזנטל.

- איך זה קורה?

"השאלה צריכה להיות איך זה שהאחרות כל-כך יקרות. יש לתוכנית תמהיל הפקה שמצליח לגרום להוזלת עלויות, בין היתר בשל העובדה שהתוכנית צולמה מראש לפני חודשים ונערכה לאורך זמן, ולאור העובדה שלא היינו צריכים לבנות מתקנים".

במהלך העבודה על התוכנית, הוחלט ב-yes לשחרר רק 10 מתוך 50 הפרקים לאתר וואלה, כדי לאפשר בלעדיות למנויי החברה. ויזנטל טוען כי "ההחלטה הזו הוכיחה את עצמה".

- האם הצלחת התוכנית מהווה נכס אסטרטגי בכל הקשור להבאת מנויים חדשים ל-yes?

"בטלוויזיה הרב-ערוצית תהליכי קבלת ההחלטות כשמתחברים לחברה הם מורכבים ולא תלויים בנושא אחד. אין ספק כי התוכן הוא מרכיב משמעותי, ועל ציר הזמן הצלחה כזו מאוד חשובה".