נוריאל רוביני: "ההאטה האחרונה הקדימה את המשבר הבא"

"ההבדל בין עכשיו ל-2007 הוא שהפעם אין יותר כלים לממשלות. בכלכלות המתפתחות המשבר הבא כבר נראה לעין"

נוריאל רוביני, המוכר גם בתור "נביא הזעם", אמר היום (ג') כי ההאטה האחרונה בכלכלה הגלובלית הביאה להקדמת המשבר הכלכלי הבא. "לפני מספר חודשים חשבתי ש'הסערה המושלמת' תגיע רק ב-2013. אבל עכשיו, לאור החולשה האחרונה של הכלכלה האמריקנית, של גוש האירו ושל בריטניה, אני חושב שהמיתון הכפול יגיע מוקדם יותר", אמר רוביני בראיון בלונדון.

בתוך כך מציין רוביני כי עלות הביטוח על החובות שהנפיקו הבנקים באירופה עלתה היום לשיא, 3 שנים לאחר קריסת לימן ברדרס. "קיים סיכוי של 60% שרוב הכלכלות המפותחות יכנסו למיתון נוסף, בעוד שלממשלות נגמרות האפשרויות לספק סיוע חירום", הוסיף רוביני.

"צריך להשיב את הצמיחה לכלכלה ברקע זה, לא בעוד 5 שנים", אמר רוביני. "בטווח הקצר, צריך תמריצים רבים, אחרת נחזור לשפל הגדול. המצב נעשה גרוע יותר ויותר. ההבדל בין עכשיו ל-2007 הוא שהפעם אין יותר כלים לממשלות. בכלכלות המתפתחות המשבר הבא כבר נראה לעין".

עוד הוסיף רוביני כי את הכסף שלו הוא ישמור "בעיקר במזומן", במיוחד בדולרים אמריקניים, והוא יעדיף אג"ח ממשלתיות של מדינות עם גירעונות קטנים יחסית, כמו קנדה ואוסטרליה, על פני שאר המטבעות. "אם נראה מיתון נוסף, נכסים מסוכנים יותר, כמו מניות, ייפגעו באופן קשה מאוד", הוסיף רוביני.