החל פינוי המאהלים בת"א; דפני ליף: העירייה הגיעה כמו גנבים בלילה; חולדאי: "אנחנו מנקים - יש עכברושים"

עיריית תל אביב החלה לפנות בוקר לפנות את המאהלים בשדרות רוטשילד ונורדאו ■ דיווח: נרקומנים תקפו את עובדי העירייה במקלות ברוטשילד ■ חולדאי: "האוהלים כסוג של מחאה מיצו את עצמם" ■ היכנסו וצפו בתמונות: כך מפנה חולדאי את אחרוני מפגיני האוהלים ברוטשילד

עיריית תל אביב החלה היום (ד') לפנות בוקר לפנות אוהלים ריקים בשדרות רוטשילד ונורדאו, במה שמסתמן בתחילת הסוף של שדרות האוהלים המפורסמות של החודשיים האחרונים. דווח כי נרקומנים תקפו את עובדי העירייה במקלות בשדרות רוטשילד.

ישראל סקל ממאהל שדרות נורדאו התראיין לגלי צה"ל ותיאר כי "בשעה 5:30 בבוקר הגיעו 3 משאיות של העירייה והתחילו לפרק אוהלים בקצה האוהלים, ללא צו וכמו גנבים בלילה - ולקחו את הציוד לחיריה. אנחנו מנענו בגופנו את יציאת המשאית השלישית ופרקנו החוצה את הציוד".

- האוהלים היו מלאים?

"האוהלים שפונו היו מאוכלסים לסירוגין, ומלאים בציוד אישי. אני לא מבין איך זה אפשרי אחרי שאתמול העירייה הדביקה פתק עם פרח יפה שהיא תומכת במחאה".

- העירייה טוענת שהיא פינתה אוהלים ריקים בלבד על מנת לנקות את השדרה.

"אוהלים יציבים, גם שישנו בהם עם ציוד אישי יקר, פונו. ב-16:30 אנחנו נביע את המחאה שלנו מול בניין העירייה".

- הטענה היא שהמחאה במתכונת הנוכחית מיצתה את עצמה.

"החלטנו באופן עצמאי כבר בתחילת השבוע לצמצם את המאהל לחצי - אבל עכשיו אנחנו מתכננים לעשות כנס ארצי בסמינר הקיבוצים על מנת לתכנן את השלב הבא של המחאה".

בשלב זה השתלב בשיחה ראש העירייה, רון חולדאי: "האוהלים כסוג של מחאה מיצו את עצמם - נוצר צורך לנקות את השדרות ולהחזיר אותן למצב הקודם. יש לנו עכברושים ובעיות, ואנחנו מקבלים הרבה תלונות מהתושבים. לא מדובר בצעד חד-צדדי: לא הייתה שום הבטחה לפינוי מוסכם, ואנחנו שומרים על הניקיון כמו שכל עירייה צריכה לעשות. אי אפשר להשתלט על המרחב הציבורי".

גם דפני ליף הגיבה לפינוי ואמרה לגלי צה"ל כי בעייריה "הגיעו כמו גנבים בלילה", וכי מנהיגי המחאה שוקלים כיצד להגיב לפינוי.