מסתמן: ARC תמוזג לתוך פעילותה של אידיאולוג'יק

המיזוג הוא חלק ממהלך התייעלות של מערך הדיגיטל בקבוצת פובליסיס ישראל

בקבוצת פובליסיס ישראל בוחנים מהלך התייעלות של מערך הדיגיטל: ל"גלובס" נודע כי בקבוצה מתעתדים למזג את פעילותה של חברת ARC אינטראקטיב לתוך פעילותה של חברת אידיאולוג'יק.

עוד נודע ל"גלובס" כי מנכ"ל אידיאולוג'יק, תומר שדה, צפוי לעזוב את תפקידו, ואת מקומו עתידים לתפוס לפחות בשלב הראשון מייסדי אידיאולוג'יק, ינון לנדנברג ודורון טל.

כזכור, לפני כשנה אישר הממונה על ההגבלים העסקיים לקבוצת פובליסיס בישראל לפעול כקבוצה. פובליסיס מונה בתחום הדיגיטל 3 חברות: אידיאולוגי'ק, ARC אינטראקטיב ו-ווב אימג'. ARC צמחה למעשה מתוך משרד הפרסום גלר-נסיס - היום משרד הפרסום המוביל בקבוצה, ומי שמזוהה איתה במיוחד הוא תימור גורדון.

אידיאולוג'יק הוקמה בשנת 1999 על-ידי ינון לנדנברג ודורון טל, ובהמשך רכשה קבוצת פובליסיס מניות במשרד. לאורך מספר שנים נחשב אידיאולוג'יק למשרד המוביל את התחום, בוודאי בכל הנוגע להיקפי פעילות.

אולם, בשנים האחרונות חל פיחות במעמדו של אידיאולוג'יק, בין היתר עקב כניסת משרדי הפרסום המסורתיים לתחום האינטראקטיב או באמצעות זרועות מתמחות או באמצעות רכישת משרדים קיימים. בסופו של דבר איבד אידיאולוג'יק את הבכורה לטובת מקאן דיגיטל.

הפכה לקבוצת אחזקות

כאמור, המהלך מתאפשר לאור העובדה שבשנה האחרונה פועלת פובליסיס ישראל כקבוצת אחזקות לכל דבר. עם זאת, מעניין יהיה לראות כיצד יתמודדו קברניטי הקבוצה עם התקציבים מנוגדי האינטרסים שבין שני המשרדים. כך, למשל בתחום הרכב מטפל ARC בשברולט, ואילו אידיאולוג'יק אחראי על פורד ומאזדה.

שאלה מעניינת נוספת היא כיצד ישתלב תימור גורדון, מהבולטים בענף, במערך הדיגיטל החדש של הקבוצה.

כאמור, בהמשך צפוי תומר שדה, מי שכיהן כמנהל הפעילות הראשי של אידיאולוג'יק, לפרוש. שלא לייחוס אומרים מקורבים לקבוצה כי לא מדובר בפרישה על רקע המיזוג, אלא בצעד שתכנן שדה לעשות עם הפנים לעסקים פרטיים.

קודם לתפקידו באידיאולוגי'ק שימש שדה כמנכ"ל סאצ'י אינטראקטיב, בה עבד כ-5 שנים, סאצ'י אינטראקטיב נוהלה בעבר על-ידי דורון טל, שהינו גם בעל מניות באידיאולוג'יק. עם שובו של טל לפעילות באידיאולוג'יק הוא ביצע מספר שינויים במבנה הארגוני והפרסונלי, כשמינויו של שדה היה אחד מהם.