גייתנר: "אובמה יציג היום חבילת תמריצים משמעותית מאוד"

וול סטריט עברה לעליות בעקבות דברי גייתנר ■ שר האוצר מדבר היום לקראת נאום אובמה בשעה 2:00 לפנות בוקר ■ "חבילת תמריצים שתכלול תמריצי מס, רפורמות, תמריצים בשוק התעסוקה" ■ הערב ב-20:30: יו"ר הפד ברננקי יישא נאום מיוחד

שר האוצר האמריקני, טימותי גייתנר מתניע את המסחר בוול סטריט ומפיח עוד אופטימיות לקראת נאום אובמה. "התוכנית שיציג אובמה תהיה משמעותית מאוד", הדגיש שר כהאוצר האמריקני.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה צפוי לשאת היום נאום ועיני המשקיעים נשואות לעבר תוכנית התמריצים שצפוי להציג אובמה. שר האוצר של ארה"ב, טימותי גייתנר, כהקדמה לנאום אמר היום כי הנשיא יציג "חבילת תמריצים משמעותית מאוד", חבילה שתכלול תמריצי מס, רפורמות, תמריצים בשוק התעסוקה. בהתייחס לאירופה קורא גייטנר למנהיגי היבשת לנקוט בגישה תקיפה יותר כדי לפתור את בעיות החוב באירופה.

כידוע המשקיעים ממתינים בדריכות לנאום שיעסוק בעיקר בתוכנית תמריצים לשוק התעסוקה המקרטע לאחר שדוח התעסוקה האחרון היה חלש מאוד והראה כי אף משרה אחת לא נוספה למשק האמריקני. בנוסף שיעור האבטלה בארה"ב ממישך לעמוד על 9.1% ומבטא את שוק התעסוקה החבול.

על פי מה שפורסם עד עכשיו הנקודות העיקריות של תוכניתו של הנשיא אובמה (הלילה) להחייאת התעסוקה הן: עידוד ליצירת פרויקטים בתחום התשתיות, החינוך, הקלה במיסים לכל האוכלוסייה, והארכת דמי האבטלה לתקופה נוספת.

במחלקת המחקר של חברת FXCM ציינו כי שלושת הרגליים האלו אמורים להביא לביקושים חדשים, וליצירת צורך של ידיים עובדות מקומיות להשלמתן. האם יש חדש? אם אלו הצעדים בגדול, אין בהם בשורה כלל כי הם כולם נוסו ויושמו בצורה זו או אחרת בעבר. אם יהיו צעדים חדשים, אנו נלמד אותם ונראה איך הם יתקבלו על ידי הקונגרס.