גייתנר על תוכנית אובמה: "תאושש הצמיחה ותמנע משבר"

שר האוצר האמריקני על תוכניתו של הנשיא: "אני חושב שיש לנו סיכוי לחזות בקצב צמיחה מתון ולצאת מהמשבר" ■ אולם הסתייג: "ההשפעה של התוכנית תהא תלוייה בקונגרס"

שר האוצר האמריקני טימותי גייתנר, העריך היום (ו') כי תוכניתו של אובמה לתמרוץ שוק התעסוקה, בהיקף של 447 מיליארד דולר, תספק תמריץ "יציב" לכלכלת ארה"ב.

"אני חושב שיש לנו סיכוי לחזות בקצב צמיחה מתון ולצאת מהמשבר", אמר גייתנר בתגובה לנאומו של אובמה הלילה, במסגרתו התייחס למצבה של כלכלת ארה"ב. גייתנר התבטא כי במידה והקונגרס האמריקני יאשר את התוכנית, "זה יצמצם באופן מיידי את הסיכון לצמיחה חלשה בטווח הארוך".

"התוכנית של אובמה צפוייה להעניק תרומה יציבה לצמיחה בתקופה בה אנו זקוקים לכניסתם של מאות אלפי אמריקנים לשוק העבודה", דברי גייתנר. "כמובן שההשפעה של התוכנית תהא תלוייה בפעולות קונגרס, ולפיכך נקווה שיפעלו מהר ככל הניתן".

הלילה חשף נשיא ארה"ב ברק אובמה תוכנית כלכלית חדשה בארה"ב בהיקף של 450 מיליארד דולר, לצמצום האבטלה ולדחיפת הצמיחה במשק האמריקני. עיקרי התוכנית: קיצוצים במסים, סיוע לרשויות ברמת המדינות, בניית תשתיות, מתן פיצויי אבטלה ועידוד יצירת משרות. לדעת אנליסטים בוול סטריט, עד שלא יינקטו צעדים בפועל אי אפשר לשמוח מההודעה של אובמה, אם בכלל תאושר התוכנית שלו בקונגרס. היקף התוכנית של אובמה היה גבוה מהתחזיות המוקדמות שצפו כי היקפה יעמוד על כ-300 מיליארד דולר. (לסיפור המלא)