נרכשה אופציה ל-6 מבנים של י.ח. דמרי בנחלת בנימין

הרוכש: ז'רארד בוקובזה; המחיר: 189 מיליון שקל, 50 מיליון יותר מהסכום ששילם דמרי ■ רות שפייזר, בעלת הבתים בעבר, מעורבת בעסקה ■ בוקובזה העביר 9 מיליון שקל מקדמה

חברת הנדל"ן י.ח. דמרי חתמה על אופציה למכירת שישה מבנים בנחלת בנימין בתל אביב, אשר אותם רכשה לפני כשנה וחצי. על פי ההסכם, מחיר כל הבניינים מסתכם ב-189 מיליון שקל.

ל"גלובס" נודע כי הרוכש בפוטנציה הוא איש העסקים הצרפתי, ז'רארד בוקובזה, המנהל מגעים עם י.ח. דמרי באמצעות נציג מטעמו. עוד נודע כי גם רות שפייזר, שהייתה בעלת המבנים בעבר, מעורבת בעסקה.

בתמורה לרכישת האופציה שילם הרוכש 9.1 מיליון שקל, שלא יוחזרו לו, גם במקרה שהעסקה לא תצא לפועל. אם העסקה תושלם, יופחת סכום זה מהתמורה הכוללת. האופציות על המבנים נחתמו כל אחת בנפרד, והן ניתנות למימוש בין הראשון לדצמבר 2011 ועד השני לספטמבר 2012.

העסקה היא לגבי שישה מבנים לשימור שאותם רכש דמרי במרץ 2010 מהמיליארדר ניקולס ברגרואין עבור 140 מיליון שקל. ברגרואין רכש את המבנים מאשת העסקים רות שפייזר שנתיים לפני כן תמורת 130 מיליון שקלים. העסקה בנחלת בנימין היתה מהלך הכניסה שלו לשוק התל אביבי, שכן לפני כן פעלה החברה בעיקר בפריפריה.

הנכסים לשימור שעומדים להימכר במסגרת העסקה הם בית התמר בנחלת בנימין 8, בניין ברחוב רמב"ם 15, בניין ברחוב נחלת בנימין 7, בניין ברחוב מוהליבר 54, 'בית העמודים' ברחוב רמב"ם 12-16 ובניין נוסף ברחוב התבור 44.

הסכם האופציה מתנה את רכישת המבנים ברחובות מוהליבר, נחלת בנימין 7 ורמב"ם 15 ברכישת בית התמר ואת רכישת שאר המבנים המוזכרים לעיל, במימוש כל האופציות הקודמות.

סך כל עלות הנכסים בספרי דמרי מסתכם ב-150 מיליון שקל. על פי הסכם האופציה, אם הרוכש יממש את כולן הוא ירכוש את הנכסים תמורת 189 מיליון שקל וכתוצאה מכך תרשום החברה בספריה רווח לפני מס בגובה 35 מיליון שקל.

כל המבנים שבהם מדובר הם בניינים לשימור, שנבנו בשנות ה-20 וה-30 במאה הקודמת וסבלו מהזנחה ממושכת. רות שפייזר רכשה את המבנים בעבר ואף החלה בהסבת בית העמודים למלון בוטיק, אולם בסופו של דבר היא נאלצה למכור את המתחם בשל החובות שהצטברו וההבטחה שלא התממשה.

רות שפייזר וחברת י.ח. דמרי סירבו למסור תגובה.