תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

גליה מאור: "מפחיד אותי שינצלו את המחאה לאלימות - זה יכול להיות אסון, ואנחנו כפסע משם"

מנכ"לית בנק לאומי ל"ליידי גלובס": "ישראל לא יכולה לאפשר לעצמה לשחוק ולאבד את הסולידריות החברתית" ■ "לאן מועדות פני ישראל? לצערי אני לא מאוד אופטימית - השמיים בארה"ב ובאירופה קודרים, ועלולה להיות השפעה שלילית עלינו" ■ 50 המשפיעות 2011

לדירוג 50 המשפיעות 2011

גליה מאור, מנכ"לית בנק לאומי, עומדת בראש הבנק הגדול במדינה. השנה היא החליפה כמעט את כל השדרה הניהולית בבנק, ללא זעזועים. נסוגה מחתימה על עסקת תנובה, לאחר משבר הקוטג'.

- מבקרים אתכם על המינוף של פרטנר.

"אנחנו צריכים להסתכל על תרחישים סבירים ותרחישי קיצון, אבל אנחנו כן צריכים להיכנס להשקעות ריאליות במינונים שקבענו. הדבר הכי גרוע שיכול להיות זה שהבנקים יפסיקו לתת אשראי, ייקחו את הפיקדונות וישקיעו באג"ח ממשלתיות".

- לאן מועדות פניה של ישראל?

"לצערי אני לא מאוד אופטימית. לפני הכול, צריך לזכור שכלכלת ישראל מצויה באחת התקופות הטובות שלה. נתוני המאקרו שלנו מעודדים, האינפלציה בשליטה, הצמיחה גבוהה, האבטלה בשפל וגם שאר הפרמטרים המאקרו כלכליים נראים טוב. יחד עם זאת, השמים בארה"ב ובאירופה קודרים ומובן שעלולה להיות לכך השפעה שלילית גם עלינו.

"ההסתכלות על המעטפת אינה מספיקה, אסור להיות זחוחים. לצד כל הטוב הזה הפערים הכלכליים והחברתיים גדלו משמעותית עד מצב שנפגעה הסולידריות החברתית, וזו בעיה מאוד קשה. צריך לטפל בזה.

"כיום, שכבות רחבות אינן שותפות לשיפור במצב המשק. מגמה זו היא שנמצאת בבסיס גל המחאות הענק האחרון, ואין ספק שהיא מצריכה התייחסות רצינית וטיפול מערכתי מקיף, המבוסס על הידברות רחבה ואיזון נכון בין מכלול האינטרסים הכלכליים והחברתיים של המדינה. לרגע אין לשכוח כי ישראל לא יכולה לאפשר לעצמה לשחוק ולאבד את הסולידריות החברתית".

- נוצר פה סנטימנט שלילי חזק מאוד נגד בעלי ההון.

"כשהתפרצה המחאה הבנו שצריך לפתור את הבעיה, תוך מיפוי נכון שלה. הניסיון למצוא פתרונות פופולריים לא יוביל אותנו לשום מקום. אנחנו נמצאים במקום שהבעיות מתפתחות בהרבה מישורים. נדרש מיפוי של כל הנושאים, מציאת פתרון קוהרנטי, ולא אוסף צעדים ללא חשיבה לטווח ארוך. חשוב שיהיה קונצנזוס רחב, וכל זה צריך להתבסס על דיאלוג רחב בין כל הגורמים. עכשיו מחפשים טרגטים שמהם יבוא הפתרון".

- את דואגת?

"מפחיד אותי שינצלו את המחאה לכיוונים בעייתיים, שתחדור יותר אלימות תוך שימוש בכלים וטרמינולוגיות אחרות, כי במצב כזה זה יכול להיות אסון. אני חושבת שאנחנו כפסע מהתפתחות כזו. זה מתחיל רומנטי, ועלול להתפתח רע".