עובדי הרכבת מאיימים: נפתח בשביתה - מיום חמישי

המחלוקות בין ועד העובדים לבין ההנהלה טרם לובנו, והאחרונים מאיימים כי בעוד ארבעה ימים יפתחו בשורה של עיצומים עד לקבלת דרישותיהם - גם אם ייאלצו להשבית את כלל התנועה על המסילות

אחרי כמה חודשים של שקט, שלאורכם לא הצליחו נציגי עובדי רכבת ישראל ללבן את הוויכוח שהתגלע בינם לבין ההנהלה ונציגי משרדי התחבורה והאוצר, מאיימים שם לפתוח בעיצומים כבר ביום חמישי הקרוב - ואף להשבית כליל את התנועה את המסילות.

הרקע לסכסוך בין הצדדים הוא הכוונה להפריט חלקים מהרכבת, צעד שאמור לגרום לפיטורי עובדים רבים. במאי האחרון ערכו עובדי הרכבת הפגנה מול ביתו של יו"ר דירקטוריון החברה, אורי יוגב, במודיעין. תשעה מהעובדים נעצרו בהפגנה, בהם גם יו"ר ועד העובדים, גילה אדרעי.

בשיחה עם חדשות 2 באינטרנט אמרה היום אדרעי כי בזמן שחלף מאז, "ציפינו לקבל תשובות הגונות ממשרד האוצר ומהנהלת הרכבת, אבל מה שהיה הוא לעג לרש. תחת כסות לכאורה של שיקולי בטיחות, הם מנסים להכשיר הפרטה ולהעסיק עובדי קבלן בשיטה של בזאר טורקי".

על הצעדים שבכוונתה לנקוט, אמרה אדרעי: "מ-15 בספטמבר אני רשאית לנקוט כל צעדי עיצומים שקיימים במשק. אם נאלץ להגיע למצב הזה, הרכבת אולי אפילו גם תעמוד. כרגע אנחנו ממתינים להתערבות של יו"ר הההסתדרות, עופר עיני, במה שקורה - כי הוא הכתובת לכך".

עם זאת, הבהירה אדרעי כי המהלך לא צפוי להיות דראסטי, וכי "האזרחים ידעו בדיוק ויקבלו הודעה מוקדמת על הצעדים שלנו, בטח ובטח לפני שנחליט להשבית באופן מלא את הרכבת".

בתגובה על האיום לפתוח בעיצומים, נמסר מדובר רכבת ישראל כי "כרגע עומדת על הפרק החלטת ממשלה לקיים משא-ומתן בשלל נושאים. יש הסכמה על 'שקט תעשייתי' עד 15.9. ביקשנו להאריך את המועד מכיוון שטובת הנוסעים חשובה לנו, אבל יו"ר הוועד לא הסכימה".

עוד מסרו ברכבת, כי "כרגע, בין ההנהלה לבין העובדים, עומדים על הפרק לא פחות מאשר ארבעה סכסוכי עבודה. זה כבר הפך לסוג של זילות של השימוש בכלי הזה. אם כל מטרתה של הגברת אדרעי היא לשבש את תנועת הרכבות ניתן רק להצר על כך. אנו מביעים תקווה שלפני שבוועד ימהרו להשבית את הרכבות, יסכימו העובדים להגיע ולדון בנושאים סביב שולחן המשא-ומתן".