סגן השר איוב קרא ייחקר בחשד להטרדה מינית ומעשה מגונה

סגן השר לפיתוח הנגב והגליל ייחקר בחשד כי הטריד עובדת משרד רה"מ לפני כשנתיים ■ קרא מכחיש: גורמים במשרדי מנסים לפגוע בי פוליטית בשל תמיכתי בנתניהו, אבקש לפתוח בחקירה

‎‎היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, אישר בימים האחרונים למשטרה לחקור באזהרה את סגן השר לפיתוח הנגב והגליל, איוב קרא (ליכוד), הנחשד בהטרדה מינית ובביצוע מעשה מגונה בעובדת משרד ראש הממשלה. זאת, במסגרת חקירה שמנהלת המשטרה בעניין מזה מספר חודשים. חקירתו באזהרה של סגן השר קרא אמורה הייתה להתקיים היום (ג') או בימים הקרובים. ‏

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה כי מדובר בעניין המתנהל על-ידי משטרת ישראל.

סגן השר קרא מסר בתגובה: "לא ידוע לי על חקירה שמתנהלת נגדי. בסביבתי עובדים גברים בלבד, ולכן לא הייתה אפשרות לחיכוך עם נשים. מאז שאני סגן שר, אין לי עובדות נשים, ובכלל אף פעם לא נסעתי עם עובדת לשום מקום".

עוד הוסיף קרא כי יבקש לפתוח בחקירה נגד גורמים במשרדו שמחפשים לפגוע בו פוליטית, "ונמצא מי המדליף ומי הדוחף את הסיפורים האלה".

לדבריו, "אני לבן יותר משלג, לבן ונקי יותר מכל אזרח בישראל. אני מעריך כי גורמים שונים דוחפים אנשים להגיש תלונות נגדי ועושים דברים, על מנת לפגוע בי פוליטית. זה בגלל שאני תומך בראש הממשלה למרות התקופה הקשה. אני ממש הלום-קרב. אני בהלם כמה רשעים יכולים להיות".

‏פרטי המקרה הגיעו למשטרה לפני מספר חודשים דרך נציבות שירות המדינה. החקירה החלה לפני כחצי שנה, בעת שעובדת במשרד ראש הממשלה הגישה תלונה, באמצעות גורמים עיתונאיים, ולפיה תקף אותה קרא לפני כשנתיים וחצי.

בחקירת המשטרה זומנו עדים שונים למסור עדות, והמתלוננת סיפרה על ההטרדות שהתרחשו עוד כשהיה קרא חבר כנסת מן המניין, ובהמשך כשמונה לסגן שר. לטענתה, ברגע שלא נענתה להטרדות, היא "הוזזה הצידה". באחרונה

פנתה המשטרה ליועץ המשפטי וינשטיין וקיבלה את אישורו לזמן את קרא עצמו לחקירה באזהרה.

‏‎‎בראיון לגלי צה"ל אמרה הבוקר המתלוננת כי סיפרה על המקרים רק אחרי שנתיים וחצי, כיוון ש"זה נורא קשה התמודד עם איש ציבור, עם סגן שר... אני אזרחית קטנה, שגמרו לה את הזכויות שלה, ושרוצה קצת להתאפס".

לדבריה, "הרגשתי שאני לבד, שהמשטרה לא יכולה לעזור, ובגלל זה לא הגשתי תלונה, עד שנציבות שירות המדינה פנתה אליי. הם הזמינו אותי פשוט לחקירה, ואמרו לי שקלטו שיש כנראה הטרדה מינית, ושאני צריכה לדבר ושאסור לי לפחד".

‏המתלוננת תיארה את תחושותיה: "אני לא יכולה לסבול יותר. אני לא יכולה לחזור לחיים שלי ולהחזיר את הכבוד האבוד שלי. את לא יכולה להסתכל על עצמך במראה, את מרגישה כמו אובייקט, את מרגישה כמו מריונטה, את מרגישה פשוט לא בן-אדם. אני עושה את זה לא בשבילי, אני עושה את זה בשביל כולן - בשביל העוזרת-בית, בשביל העוזרת-פרלמנטרית, או כמו כל בחורה שיש לה זכות פשוט להגיד לא".

עו"ד רויטל סויד, המייצגת את המתלוננת, אמרה כי "עוברת עליה תקופה מאוד קשה. מדובר במי שהוטרדה מינית במסגרת העבודה, תוך ניצול יחסי מרות. ברגע שלא נענתה לדרישות ולהטרדות, ניסו להכשילה בעבודתה".

‎‎פגישות עם גורמי ימין קיצוני

‏קרא, בן 56, נבחר לראשונה לכנסת ה-15 ב-1999, ובממשלת נתניהו מונה לסגן השר לפיתוח הנגב והגליל, במשרדו של השר סילבן שלום. הוא רב-סרן במילואים, מתגורר בדליית אל-כרמל, נשוי ואב לחמישה.

‏לאחרונה עלה שמו של קרא לכותרות בעקבות פגישות שקיים עם אנשי ימין קיצוני באירופה. בין היתר הוא נועד בוינה עם היינץ כריסטיאן שטראכה, מנהיג מפלגת החירות האוסטרית ויורשו של ירג היידר. ‏‎‎‏