ועדת האיתור למפקד גל"צ סיימה לראיין את המועמדים

עפ"י ההערכות, המועמדים המובילים לתפקיד הם ינון מגל, מנשה סמירה, ירון דקל וגולן יוכפז ‎■ בערוץ 1 החל קרב הירושה על כסאו של ינון מגל, שיתפנה אם מגל ייבחר לבסוף למפקד גל"צ

ועדת האיתור לתפקיד מפקד גלי צה"ל סיימה לראיין את המועמדים. על-פי ההערכות, המועמדים המובילים לתפקיד הם מגיש המהדורה המרכזית של ערוץ 1, ינון מגל; מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה; העיתונאי ירון דקל; ואיש חדשות 2 וגלי צה"ל, גולן יוכפז.

למרות שהוועדה בראשות האלוף במיל' יפתח רון טל סיימה את עבודתה, לא ברור מתי תגיש את מסקנותיה לשר הביטחון אהוד ברק. על-פי ההערכה, היא צפויה להיפגש בשבועיים הקרובים ולהחליט על 3 מועמדים מוסכמים.

לאור ההערכות כי למגל, שהיה בין האחרונים להציג את מועמדותו, יש סיכויים גבוהים מאוד לזכות בתפקיד, החלה בערוץ 1 בורסת שמות להחלפתו.

בין השמות שעלו נמצאים הפרשן הפוליטי של ערןץ 1 ומגיש התוכנית "הכול דיבורים" ברשת ב', ירון דקל; הפרשן הצבאי בערוץ, יואב לימור; ומגיש "פוליטיקה" וראש הדסק הכלכלי בערוץ 1, עודד שחר.

עוד מעריכים כי ייתכן ותתקבל בערוץ החלטה לחזור לפורמט של מגיש אחד, ואז לא מן הנמנע כי יבקשו מגאולה אבן לחזור להגשת המהדורה, או מהכתבת המדינית של הערוץ ומגישת יומן, איילה חסון. כמו כן, ייתכן כי יוחלט לצאת למכרז חיצוני למגיש המהדורה.

מנהל חטיבת החדשות בערוץ 1, יורם כהן, מסר: "אפשרות זו נלקחת בחשבון בהתנהלות שלנו".