עצבנות בארה"ב: גייתנר צפוי להגביר את הלחץ על אירופה

שר האוצר האמריקני צפוי להשתתף במפגש של שרי הכספים של מדינות האיחוד האירופי בסוף השבוע ■ "הביקור המתוכנן של גייטנר רק מביא לידי ביטוי את העצבנות והלחץ במימשל האמריקני מאירופה"

ארה"ב בלחץ ממשבר החוב באירופה; שר האוצר האמריקני, טימותי גייתנר, יאיץ בממשלות אירופה השבוע להגביר את מאמציהן למנוע משבר חוב, על רקע החששות של מימשל אובנמה מפני הפגיעה של אירופה בכלכלה האמריקנית.

גייתנר ישתתף במפגש של שרי הכספים של מדינות האיחוד האירופי השבוע, כך אמר גורם בכיר. הפגישה צפויה להתקיים השבוע בין ה-16 עד ה-17 בספטמבר, זו תהיה הפעם הראשונה בה גייתנר לוקח חלק בפגישה הכלכלית הפנימית של מנהיגי אירופה.

"הביקור המתוכנן של גייתנר רק מביא לידי ביטוי את העצבנות במימשל האמריקני על ההתרחשויות וההתפתחויות באירופה והחשש הכבד מפהני ההשפעה של משבר החוב באירופה על ארה"ב", אמר ג'וליאן ג'סופ, כלכלן עולמי בכיר בחברת קפיטל אקונומיסט בלונדון.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה אמר השבוע בריאיון בבית הלבן כי "ארה"ב לחלוטין מעורבת במאמצי אירופה במטרה לבלום את המשבר, מדינות אירופה יאלצו להתאגד ולהגיע להחלטה בעניין מדיניות פיסקלית מתואמת ואפקטיבית", אמר.