מאזדה מציגה את רכב הכביש-שטח ה-CX-5

הרכב ימכר בישראל בשני דגמים ■ שני הדגמים יהיו עם מנוע 2 ליטר אולם ההספק שלהם יהיה שונה ■ ה-CX-5 תתחרה ב-IX35 של יונדאי

אחרי שלל קדימונים, הציגה מאזדה בפרנקפורט לבסוף מפרטים מלאים של רכב הכביש-שטח החדש CX-5, שינחת אצלנו בתוך חודשים ספורים ויתמודד מול יונדאי IX35 ושות'.

הרכב ניצב על בסיס גלגלים נדיב באורך 2.7 מ' ומציע נפח מטען של 500 ליטר כאשר המושבים פתוחים. יש לו תא נוסעים מודולארי עם מגוון אפשרויות קיפול וארגון של המושבים ועמדת פיקוד מאובזרת היטב, שכוללת בין השאר מסך LCD צבעוני בגודל 5.8 אינץ' עם פיקוד מגע כסטנדרט.

ה-CX5 מוצע בגרסה עם הנעה קבועה לכל ארבעת הגלגלים (4X4) או כאופציה הנעה לשני גלגלים בלבד. שתי הגרסאות יוצעו עם מנוע 2 ליטר בנזין חדש מפיתוח עצמי של מאזדה אם כי ההספקים יהיו שונים מעט: הגרסה בעלת הנעה קדמית בלבד מצוידת במנוע בהספק 165 כ"ס והגרסה עם הנעה כפולה מציעה הספק של 160 כ"ס בלבד.

המנוע ישודך לתיבה אוטומטית חדשה בת 6 מהירויות, גם היא מפיתוח עצמי של מאזדה, שאמורה להעניק זריזות תגובה וחיסכון של תיבה כפולת מצמדים בשילוב עם נוחות של תיבה אוטומטית מקובלת.

למתקדמים - אבל כנראה לא בארץ - תוצע אופציה למנוע 2.2 ליטר דיזל מתקדם, עם הספקים של 150 או 175 כ"ס ומומנט של עד 42 קג"מ (!). גם גרסת הדיזל תוצע עם תיבה אוטומטית.