שאמה על יחימוביץ': "התרופה הכי טובה לבלוף של קדימה"

כרמל שאמה-הכהן, בירך בעמוד הפייסבוק שלו על הישגיה של יחימוביץ' בפריימריז ■ יחימוביץ' ופרץ הגיעו היום לביתו של עמרם מצנע במטרה לבקש ממנו להעביר את תמיכתו אליהם

לאחר שאמש אמר עמיר פרץ כי שרי וחברי הליכוד מסייעים לשלי יחימוביץ', פרסם היום ח"כ כרמל שאמה-הכהן (ליכוד), יו"ר ועדת הכלכלה, בעמוד הפייסבוק שלו הודעה שבה הוא מברך על הישגיה של יחימוביץ' בפריימריז.

"אין ספק ששלי יחימוביץ היא הרצפט האנטיביוטי הכי יעיל מול הבלוף של קדימה בראשות ציפי לבני", כתב שאמה-הכהן בקיר פרופיל הפייסבוק שלו. שאמה אף התגייס לטובת מטה הבחירות של יחימוביץ' ותרם לה לקראת הבחירות לראשות המפלגה.

"מעבר ליחסים אישיים טובים, ניהלנו מלחמה משותפת בעד מסקנות ששינסקי ולמדתי להעריך אותה", מצוטט שאמה באתר של יחימוביץ'.

"אם ח"כית בוחרת בדרך הקשה ומוותרת מראש על תרומות של בעלי הון צריך לעודד את זה. אני גם מאמין שאם היא תעמוד בראשות העבודה, זו תהיה פגיעה אפקטיבית במיוחד בקדימה, ואני מעדיף עבודה חזקה מאשר קדימה חזקה".

עולים לרגל למצנע ובוז'י

עוד נציין כי המועמדים לראשות מפלגת העבודה, חברי הכנסת שלי יחימוביץ' ועמיר פרץ, הגיעו היום לביתו של עמרם מצנע בחיפה במטרה לבקש ממנו להעביר את תמיכתו אליהם. למצנע הצביעו למעלה מ-5,000 איש שנחשבים ל"ממושמעים". על פי הערכות מחנה מצנע יכבד את החלטתו ויעביר את תמיכתו כאיש אחד למועמד שיורה להם מצנע.

ממטה מצנע נמסר בתום הפגישה עם יחימוביץ' כי השיחה היתה עניינית וכי השניים דיברו על מספר נושאים אולם אין בכוונתו להחליט כרגע. לא ברור אילו הבטחות ניתנו למצנע אם יעביר את תמיכתו ליחימוביץ'. מצנע צפוי למסור את החלטתו במוצאי שבת באירוע הרמת כוסית לרגל השנה החדשה עם פעיליו שיתקיים בחיפה או לכל המאוחר בתחילת השבוע הבא. עד אז אין בכוונתו להתראיין בכלי התקשורת.

עם כניסתה אמרה יחימוביץ' כי "מדובר באחד האנשים שאני יותר מעריכה במפלגת העבודה ובפוליטיקה הישראלית". עם צאתה, הגיע פרץ לביתו של יו"ר העבודה לשעבר בחיפה במטרה לשכנעו להעביר את תמיכתו אליו.

בהמשך צפויים השניים לפגוש גם את יצחק בוז'י הרצוג בניסיון לזכות בתמיכתו. מזכיר התנועה הקיבוצית, זאב (ולוולה) שור קרא הבוקר להרצוג ולמצנע לתמוך ביחימוביץ'. יש לציין כי גם ללא קריאתו של שור זכתה יחימוביץ במחוז הקיבוצים ב-50% מהקולות.

התגובות

תגובת כרמל שאמה: "קדימה גדולה בראשות ציפי ליבני מעוותת את המבנה הפוליטי פרלמנטארי בישראל ומונעת ממשלת אחדות רחבה, לליכוד אינטרס ברור בירידת כוחה של קדימה, הסקר מלמד כי שלי יחימוביץ בראשות העבודה משרתת באופן ישיר ומירבי את מפלגת העבודה בהגדלת כוחה ובאופן עקיף גם את הליכוד על ידי החלשת קדימה. דברי פורסמו לחברי בפייסבוק ללא שום כוונה להתערב בבחירות הפנימיות בהן מתמודדים שני מועמדים ראויים ביותר. אין לי זכות הצבעה כך שאני לא תומך בשום מועמד בהגדרה. זה לא סוד שתרמתי לשלי לקמפיין בזכות המנעותה מתרומות מבעלי הון ולחימתה עימי בעניין מסקנות ששינסקי".

תגובה יחימוביץ': "מפלגת העבודה בראשות שלי תהפוך להיות האופוזיציה החזקה ביותר עם משנה סדורה ואידיאולוגית והמפלגה השניה בגודלה בישראל, תוך שהיא לוקחת קולות משורת מפלגות מימין ומשמאל ובהן קדימה והליכוד. לכן חברי מפלגה העבודה - אם הם חפצי חיים יצביעו לשלי ביום ד' הבא".