לסמוך על אירופה?

התנודתיות בשווקים והפרשנויות הם ברובד הרגשי, הכל מושתת על אמון, ואם אין אמון הכל הופך לנייר חסר ערך

שלא כפי שחשבתי (קורה), ת"א- 25 לא נתמך מעל 1,050 וירד אל יעד פיבונאצ'י של 50% באזור ה-987. משם הוא החל לעלות קצת ונתן בכך את הכבוד הראוי לתמיכת פיבונאצ'י זו.

תמונת המצב העדכנית היא התנגדות עוצמתית ב-1,060, סיכוי לתנודתיות קצרת טווח בין 1,060 ל-987 וירידה לכיוון 900, רמה שעליה אתם יכולים להדביק את המילים "הזדמנות רכש טכנית".

מהלך מעל 1,060, היה ויתרחש, יחשב סימן חיובי מאוד, תגובה מתאימה ועדכון תרחישים.

בנק אירופאי לא יפול??

אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק. פתאום מדברים על כך שיש תקווה שהבעיות באירופה יסתדרו. ובכן, אני לא יודע מי מגדיר את הבעיות ומי אחראי על מדידת התקווה אבל כדאי שתשימו לב לדבר אחד: התנודתיות בשווקים והפרשנויות הם ברובד הרגשי. בעיות לא נוצרות ולא נעלמות ביום אחד והאווירה עשויה להכתיב את התוצאה שכן קיומה של המערכת הפיננסית - כלכלית מושתת על אמון. אין אמון, הכל הופך לנייר חסר ערך. הדבר מעלה עוד יותר את חשיבותו של הניתוח הטכני כי הוא הכלי האמון על מדידת הסנטימנט.

ללא קשר, הייתי מציע לכם לקחת בחשבון תרחיש של נפילת בנק אירופאי משתי סיבות:

  1. כמו האמריקנים, גם האירופאים צריכים לשדר למשקיעים שלא מחלצים בכל מחיר.
  2. יהיה גבול ליכולת של האירופאים להבליג על הצביעות והציניות של האמריקאים שדורשים מהם כרגע אחריות כלכלית ועמידה מאחורי הבנקים שלהם. באירופה יש הרבה מדינות וקשה לסמוך על זה ששום חוליה בשרשרת לא תתנתק.

כמובן שמן הסתם, על בסיס כלכלי, יש יותר מבנק אירופאי אחד שצריך לפשוט את הרגל אבל אמרנו שכלכלה כמו שהכרנו אותה כבר מזמן לא מהווה בסיס.

ואם אף בנק אירופאי לא יפשוט את הרגל. הלכו כמה שורות בעיתון אבל חיינו יהיו טובים יותר ויצא שכרנו בהפסדנו.

גרמניה מתעוררת

מי שרוצה להשקיע באירופה, EWG , ה-ETF של גרמניה מספקת הזדמנות טובה. היא צנחה צניחה חדה, נתמכה יפה באזור ה-17.6 ופנתה למעלה. יש סיכוי שהתמיכה הזו תעבוד ואם תרצו, חיזוק להשערה שתקופת הלחץ בשווקים מתפוגגת.

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean.

אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.