ספלון של טבע תובעת את סאנדוז על הפרת פטנט

סאנדוז נערכת להשקת גרסה גנרית לתרופה פנדורה של ספלון, המיועדת לשיכוך כאבים בקרב חולי סרטן ■ ספלון תובעת אותה על הפרת פטנט

חברת ספלון , אותה רכשה השנה טבע , הגישה אתמול (ו') תביעה נגד חברות התרופות סאנדוז, חברה בת של נוברטיס, בגין הפרת פטנט לכאורה. ספלון טוענת שסאנדוז מפרה את הפטנט שלה בתרופה הנקראת "פנדורה" (Fentora), המיועדת לשיכוך כאבים בקרב חולי סרטן.

סאנדוז פנתה לרשויות בארה"ב בבקשה לקבל אישור לשווק גרסה גנרית לתרופת הפנדורה, כלומר חיקוי של התרופה שיימכר במחיר זול יותר וישחק את רווחי ספלון מתרופת המקור שפיתחה. התביעה הוגשה לבית המשפט המחוזי בווילמינגטון שבמדינת דאלוור. לטענת ספלון, היא הזהירה את סאנדוז כבר בחודש יוני כי השקת גרסה גנרית מטעמה תפר 2 פטנטים של ספלון.

בכתב התביעה כותבת ספלון כי למרות האזהרה, סאנדוז "קיימה וממשיכה לקיים הכנות משמעותיות לקראת שיווק התרופה בארה"ב", וכי היא (ספלון) "תיפגע באופן חמור" אם סאנדוז אכן תשיק את הגרסה הגנרית שלה.

בתביעה מבקשת ספלון הן לעצור את סאנדוז והן פיצוי כספי. כזכור, סאנדוז מאיימת גם להשיק גרסה גנרית לתרופת הדגל של טבע, הקופקסון, וטבע הגישה נגדה תביעה על הפרת מספר פטנטים, תביעה המתקיימת בבימ"ש בניו-ג'רזי.

מכירות הפנדורה הסתכמו ב-97.8 מיליון דולר בחודשים ינואר-יוני השנה, כ-7% מסך המכירות של ספלון. טבע הודיעה בחודש מאי על רכישת ספלון תמורת 6.8 מיליארד דולר וממתינה לקבל אישור הרגולטורים בארה"ב בדבר הרכישה. טבע העריכה בעבר כי הרכישה תושלם ברבעון האחרון של השנה.