ישראל קטנה עליו? ארדואן מאיים על האיחוד האירופי: "טורקיה תנתק מגע אם קפריסין תהיה נשיאת האיחוד"

באחרונה נשמעו איומים מצדה של טורקיה לבלום את החיפושים ואת קידוחי הגז שקפריסין מבצעת בים התיכון, גם בכוח ■ קפריסין, החברה באיחוד האירופאי, עדיין כואבת את הפלישה הטורקית לשטחה בשנת 1974, שחילקה אותה לשניים

טורקיה לא מסתפקת רק באיומים כלפי ישראל, ושולחת היום (א') מסר תקיף - הפעם כלפי האיחוד האירופי: בשיר אטאלי, סגנו של ראש הממשלה רג'פ טאיפ ארדואן, איים להפסיק את כל המגעים מצד טורקיה להפוך לחברה באיחוד האירופי, אם קפריסין תתמנה לנשיאת האיחוד ב-2012, כמתוכנן בסבב המדינות הנשיאות - כך מדווחת סוכנות הידיעות הטורקית אנטוליה.

"אם שיחות השלום בקפריסין לא מתקדמות, והאיחוד האירופי מעניק את הנשיאות למדינה השוכנת בדרום האי הקפריסאי, המשבר האמיתי יהיה בין האיחוד האירופי לבין טורקיה", אמר סגנו של ראש הממשלה הטורקי במהלך ביקור באי, וציין כי מדובר במדיניות ממשלתית ולא בהחלטה של משרדו. באחרונה נשמעו איומים מצדה של טורקיה לבלום את החיפושים ואת קידוחי הגז שקפריסין מבצעת בים התיכון, גם בכוח.

קפריסין, החברה באיחוד האירופאי ומוכרת על ידי הקהילה הבינלאומית, עדיין כואבת את הפלישה הטורקית לשטחה בשנת 1974. הפלישה חילקה את האי לשניים: האחד עם זיקה יוונית, והשני תחת שליטה טורקית. על פי סבב הנשיאות, קפריסין אמורה לקבל את המינוי לנשיאות בחודש יולי 2012.