חדש: ביטוח נסיעות בכרטיס חיוב המקושר לחברת הביטוח

חברת דייויד שילד, בניהול אלון קצף, וקבוצת הביטוח והפיננסים הפניקס, בניהול אייל לפידות, משיקות לציבור ביטוח חדשני לנסיעות לחו"ל

חברת דייויד שילד - בניהול אלון קצף - וקבוצת הביטוח והפיננסים הפניקס - בניהול אייל לפידות - משיקות לציבור ביטוח נסיעות לחו"ל חדשני. שני הגופים הודיעו היום (א') על השקת שירות ה-passportcard, ביטוח נסיעות לחו"ל שבמסגרתו המבוטח מקבל כרטיס חיוב ייעודי שישמש לתשלומים ישירים במקרים שבהם יש צורך בשירותי בריאות מחוץ לישראל בנסיעות קצרות טווח. זאת, במקום הנהוג כיום - תשלום בפועל מכיס המבוטח, והתחשבנות מאוחרת יותר מול חברת הביטוח (להוציא מקרים חריגים).

חברת הביטוח שתספק את הכיסוי לכרטיס היא הפניקס, ודייויד שילד תהיה הגורם המתפעל. המוצר יימכר באמצעות סוכני הביטוח. מדובר למעשה במעין כרטיס אשראי המחובר לחשבון של חברת הביטוח, כאשר לפני כל גיהוץ של הכרטיס על המבוטח לקבל אישור ואסמכתא מדייויד שילד.

"אנו משנים את סדר הפעולות המוכר בתחום הביטוח ומעבירים את הכוח ליד של הצרכן. היעד שלנו הוא 2 מיליון כרטיסים בשלוש השנים הקרובות", אמר קצף. מדובר בפתרון חדש בעבור אחד הביטוחים הנפוצים בשוק המקומי. הכרטיס - שיינתן למבוטח ויוכל להיכנס לתוקף ככרטיס חיוב ייעודי באישור מהארץ - רלוונטי בעבור כל נותן שירות בריאות בעולם המשרת שירותים באמצעות ויזה ומאסטרקארד. הכרטיסים תקפים ל-3 שנים, ובדייויד שילד מציינים שאין עלות הנפקה בעבורם, כשהתשלום היחידי הוא בעבור ביטוח נסיעות לחו"ל המבוצע בפועל. בהקשר זה נציין כי הביטוח בפספורט קארד יקר במקצת מכמה מהמוצרים המתחרים, אבל בשיעור לא משמעותי.

השירות החדש מגיע בשלושה סוגים: פוליסה לתייר לפי תעריף יומי; פוליסה לנוסע המתמיד - פוליסה שנתית העולה כ-120 דולר; ופוליסה לתרמילאי - לתקופות ארוכות ליעדים אקזוטיים - לצעירים עד גיל 35 הנוסעים לפחות ל-30 ימים.

בעצם השירות החדש, בהפניקס ובדייויד שילד מנסים לשמור על קשר עם המבוטח בביטוח נסיעות לחו"ל, לא רק כמוצר מזדמן לטווח קצר כפי שמוכר בשוק כיום. הפספורט קארד הושק בשיתוף דואר ישראל (וסוכנות מזרח), כחלק מכרטיס חיוב pre paid המיועד למט"ח, שהדואר השיק מוקדם יותר השנה.