ראש ממשלת יוון ידון עם הקבינט על קיצוצים נוספים בתקציב

בכיר בממשלה: "נבחן אמצעים נוספים להפחתת התקציב, מפיטורים בסקטור הציבורי ועד קיצוצים נוספים בפנסיה" ■ נציגים מקרן המטבע הבינלאומית ומהאיחוד האירופי ייפגשו מחר עם שר האוצר היווני

ראש ממשלת יוון, גיאורג פפנדריאו, יכנס היום (א') ישיבה של הקבינט במטרה להחליט על אמצעי צנע נוספים בתקציב. זאת, כדי להבטיח את קבלת החלק השני של הסיוע החיצוני ליוון שעומד על 8 מיליארד אירו (11 מיליארד דולר) בהמשך החודש - כך מדווחת היום סוכנות הידיעות "רויטרס".

נציגים מקרן המטבע הבינלאומית ומהאיחוד האירופי ייפגשו מחר עם שר האוצר היווני, אוונגלוס וניזלוס, כדי לשמוע על אילו קיצוצים נוספים הסכימו בקבינט, וכדי להחליט האם להעביר ליוון את החלק השני של חבילת החילוץ.

"הפגישה של הקבינט תבחן אמצעים נוספים להפחתת הוצאות הממשלה היוונית, מפיטורים בסקטור הציבורי ועד קיצוצים נוספים בפנסיה", אמר גרום בכיר בממשלה היוונית.

אתמול (שבת) הודיע פפנדריאו כי הוא מבטל את ביקורו הצפוי בארה"ב לאחר שהיה צפוי להגיע לביקור בארה"ב כדי לפגוש את נציגי קרן המטבע ביחד עם שר האוצר. "ראש הממשלה בחר שלא להתרחק מיוון. הוא רוצה לוודא שכל התחייבויותיה של יוון מבוצעות", נמסר מדוברות משרדו.

כאמור, יוון אמורה לקבל בקרוב סיוע חיצוני נוסף בהיקף של 8 מיליארד אירו, כתלות בעמידתה ביעדי הצנע והקיצוצים אשר עליה לבצע לדרישת האיחוד האירופי, הבנק המרכזי האירופי (ECB) וקרן המטבע הבינלאומית. זאת, במסגרת תוכנית החילוץ המקורית שלה (אשר גובשה בשנת 2010), בהיקף של 110 מיליארד אירו.

בשבוע שעבר, הגירעון היווני הגיע לרמה גבוהה מהצפוי, מה שגרם לממשלה היוונית להחליט על מס נוסף לנכסי נדל"ן שיוסיפו לקופה הציבורית 2 מיליארד אירו בשנה. עם זאת, פקחים בינלאומיים הביעו חשש כי אמצעי נוסף זה אינו מספיק כדי לעמוד ביעדים שהציבו גורמים באיחוד האירופי.