גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ירון גת: "יש גוף תקשורת שרוצה לנתץ את תדמית קשת"

ירון גת, סמנכ"ל הפרומו של זכיינית ערוץ 2 קשת, על הביקורת מכיוון קבוצת "ידיעות אחרונות": "אנחנו מרגישים מותקפים בגלל אינטרסים; האשמה היחידה של קשת היא שהיא מצליחה"

בחדרי העריכה של מחלקת הפרומו של זכיינית ערוץ 2 קשת יש מילה אחת שאפשר אפילו לקרוא לה קללה: "מק'פרומו". משמעותה: צריך לחזור אחורה אל שולחן העבודה ולהתחיל מחדש.

"'מק'פרומו' אומר שנפלנו לקלישאה", אומר סמנכ"ל הפרומו של קשת בשנים האחרונות, ירון גת (41). המונח הזה, "מק'פרומו", הוא שם נרדף לקדימון המתאמץ, זה שנובח אליך מהמסך ומנסה לשכנע במקום לסקרן ולהקסים.

"כולנו מכירים את עולמות הפרומו עם השפה הפומפוזית, ואנחנו מנסים לצאת מזה", הוא אומר. "היום המטרה היא לא רק לנסות להביא לכך שהצופה ייפער עיניים, אלא לדבר אליו בגובה העיניים".

גת הוא אחת מדמויות המפתח המרכזיות של זכיינית הטלוויזיה הבכירה של ערוץ 2, קשת. בימים הקרובים הוא עומד לנצח על מה שהוא מגדיר כאחד מהישגיו הגדולים ביותר - הבאה לישראל של כנס ארגון פרומקס האמריקני, האורים ותומים של תעשיית הקדימונים הבינלאומית.

ובאמת, בשנים האחרונות, קשת ותעשיית הטלוויזיה המקומית כולה יוצאות ממחוזות הפרומואים הצעקניים, המבטיחים את ה"גדול", ה"מרגש" וה"מדהים", אל מה שגת מכנה "חתיכות תוכן" - קרי, "לעשות בפרומו מה שתוכנית עושה: להצחיק, לרגש ולסקרן".

אפשר לקרוא לזה התפתחות טבעית, קריאטיבית, של תעשייה. אבל הסיבה המרכזית לשינוי היא הקהל והאופן שבו הוא צורך טלוויזיה. כפי שזה שינה את הגישה של אנשי התוכן, הפרסום והשיווק כלפי משלח-ידם, הוא נגע גם באנשי הפרומו.

"יש הרבה שינויים טכנולוגיים שמשפיעים על העבודה שלנו", אומר גת, "יש את הממירים המקליטים של yes והוט. אנשים יכולים לדלג עלינו, וזו בעיה - למרות שמחקרים מראים כי בניגוד לפרסומות, אנשים אוהבים פרומואים. אנו מתעסקים עם הפנאי שלהם, זה יותר כיף, ומראש אתה פוגש אותם במקום טוב יותר. לכן עלינו מדלגים פחות".

- יש דרך להילחם בהרצה?

"יש כמה דרכים. יש תופעה שהרבה שונאים, והיא הקידום על גבי התוכן, הפופ-אפים. אותי מכעיס, למשל, שבהוט וב-yes התחילו לעשות את זה, כי אני משלם להם על התוכן הרבה כסף כל חודש. ערוץ 2 הוא חינם, וזה הדיל - אתם רואים את התכנים ומקבלים את הפרסומות.

"הדרך הטובה ביותר להילחם בהעברה קדימה היא לעשות פרומואים ממש טובים שיגרמו לאנשים לרצות לצפות בהם. למשל, הקמפיין של 'כוכב נולד' האחרון שהיה סטייל 'מחוברים', זה שונה ממה שהיה בעונות קודמות, בסגנון 'התוכנית הגדולה חוזרת'. הלכנו ליום אודישנים, חילקנו מצלמות להמון אנשים והתחלנו לשחק עם זה. ניסינו לחזור לבסיס, ליסוד של התוכנית הזו - וזה הצליח".

- אחד האתגרים הרציניים שהוא העונה הבאה של "כוכב נולד". אחרי פרשת מרגול, יהיה קשה יותר לקדם את המותג?

"יש פער רציני בין איך שהתקשורת והברנז'ה התעסקה עם הסיפור לבין איך שהקהל חווה אותו. כל המנגנונים של התוכנית היו בסדר. אני לא מרגיש שיש פגיעה במותג 'כוכב נולד', לכן אני מרגיש שהקושי האמיתי הוא להתעלות על הקמפיין הקודם המעולה שלנו ולעשות עוד אחד טוב. הסיפור של 'כוכב נולד' הוא לא השופטים ולא טמירה ירדני, אלה חבר'ה צעירים והכישרון שלהם, אם הם ירגשו או לא. שם זה לא נפגע. אם אכן מרגול פישלה - זה סיפור שלה".

- אתה נסמך על משהו כשאתה אומר שהמותג לא נפגע, עשיתם מחקרים בנושא?

"לא. אני מדבר עם אנשים וחושב שהקהל חכם - עם כל הרצון של גוף תקשורת אחד לנתץ את זה. הקהל הוא חכם יותר".

חשיבה שונה על "האח הגדול"

כשגת מדבר על "גוף תקשורת אחד", הוא מתייחס ל"ידיעות אחרונות", שבחודשים האחרונים פרסם שורה של תחקירים וכתבות המאירות באור שלילי את הזכיינית.

בקשת טוענים למגמתיות הנובעת מתחרות עסקית, גם דרך אתרי האינטרנט של הגופים - mako של קשת ו-ynet של קבוצת "ידיעות", והם אף הגישו שורה של תלונות למועצת העיתונות. עד כה אנשי הזכיינית נמנעו מלעסוק בכך בתקשורת, אבל גת מרגיש שהוא חייב להגיב.

"אנחנו בקשת מרגישים תחת התקפה", הוא אומר. "אחרי הרבה שנים פה, אני יכול להגיד שאנחנו גוף שהביקורת העצמית שלו היא חזקה ביותר, ומנגנוני הביקורת העצמית שלנו חריפים מאוד.

"האשמה היחידה של קשת זה שהיא מצליחה - וזה קורה כי יש פה אנשים שאוהבים טלוויזיה ורוצים לעשות אותה הכי טוב שהם יכולים. אנחנו חשים מותקפים בגלל אינטרסים של גוף תקשורת אחד במיוחד, ואין לנו איך להחזיר".

מ"ידיעות אחרונות" לא נמסרה תגובה.

תוכנית נוספת שנשאלות שאלות לגבי דרך הקידום שלה היא "האח הגדול" אחרי "הדור הבא 24/7" של ערוץ 10, שעולם הקידום שלה היה מעין פרפרזה על התוכנית של קשת.

"מעין פרפרזה, שלא לומר חיקוי בוטה", אומר גת. "ובאמת, הקמפיין יהיה שונה מזה שעשינו בפעם הקודמת. בעונה הקודמת זו הייתה סדרה של סרטוני אנימציה קצרצרים שבה ראו את העין המפורסמת עם התאריך. זה היה נועז, כי לא הלכנו על פומפוזיות. ראינו שזה מפעיל רגשית את האנשים, ועל זה רכבנו.

"'הדור הבא' הגדילה את האתגר, אבל אני מאמין שהקהל חכם מכולנו ויודע מה טוב לו ומה לא, ויודע לעשות את ההבחנות בין המקור לחיקוי. אבל אסור להסתמך על זה לגמרי, נצטרך לעשות חשיבה אחרת ולהזכיר שזה 'הדבר האמיתי שאתם אוהבים'. זה אתגר שלא היינו מוכנים אליו, אבל אני לא חושב שהמותג נשחק. אם '24/7' הייתה מצליחה מאוד, אז הבעיה שלנו הייתה גדולה יותר".

עיקר העבודה: תחושת בטן

אתגר נוסף שהזכיינית מתמודדת איתו הוא ריבוי המסכים. לכל צופה טלוויזיה יש צינורות תוכן אחרים כמו סלולר או טאבלטים, ולא אחת הוא מחזיק את שלל המכשירים בידיו בזמן שהוא יושב בסלון מול המסך.

לדברי גת, "חשוב שיהיו למותגי התוכן שלנו חיים ברשתות החברתיות, כי זה מגביר את הקשר של הקהל אל המותגים. ל'מאסטר שף', למשל, עשינו קמפיין בפייסבוק ועבדנו כדי להגיע לכמה שיותר אנשים שיצרו קשר עם המותג".

- כעת, לפני קבלת הרישיונות שבמסגרתם אתם עשויים לעבור לשבוע שידורים, קשת רוצה להבליט יותר את המותג?

"כרגע לא. לא שזה לא חשוב. הסקרים אמנם מראים שיותר יודעים על קשת בגלל ההתחזקות שלה בשנים האחרונות, אך אנחנו לא מנופפים בזה. לצופה קשה להבין את העניין הזה של שתי זכייניות. הוא שואל את עצמו: 'זה קשת, 'רמזור' או אדיר מילר'? אנשים רוצים לראות 'כוכב נולד' ו'עובדה', הם לא רוצים לראות 'קשת'".

- יש מדדים להצלחה מעבר לתחושות בטן?

"יש את מחלקת המחקר שמביאה סקרים תוך כדי הקמפיין שמראה את ההצלחה והחלחול לקהל. עם זאת, עיקר העבודה היא תחושות בטן. צריך לדעת מה שמעניין את הצופה לשמוע, בלי לעשות עוול לתוכן".

"לפני ההשקה של 'סברי מרנן' פחדנו מאיך שזה נראה"

בעוד שלקשת יש תוכניות מושקעות כמו "חטופים", היא מחזיקה גם בתוכניות בעלות הפקה זולה יותר כמו "סברי מרנן".

"'סברי מרנן' דומה ל'רמזור', בעניין של ההזדהות והישראליות", אומר גת. "מכיוון שזו תוכנית שונה בפרודקשן ווליו, היה חשוב שזה לא יהפוך גורם מרתיע. חשבנו שהנושא של התוכנית יכול להצליח מאוד, אבל לפני ההשקה פחדנו מאיך שזה נראה. לכן צילמנו פרומו ולא השתמשנו בקטעים מהסדרה. ביימנו ארוחת ערב גדולה מאוד, כשהצד של החתן והכלה לבושים בשחור ולבן".

- למעשה אתה אומר באופן מילולי מה שלא אומרים בסדרה: יש מתח עדתי.

"זו דווקא לא הייתה הכוונה. אסטרטגית, בחרנו לא להיכנס לקטע עדתי. רצינו להגיד שהארוחה של יום שישי זה עולם ומלואו של דרמה וקומדיה שכולם מכירים, וללכת עם המסר שכשאתה מתחתן - אתה מתחתן עם כל המשפחה".

כנס פרומקס תל-אביב: "מכניסים רגל בדלת"

הפעם הראשונה שגת הרגיש כי מה שהוא עושה זה מקצוע הייתה בתחרות פרומקס שנערכה במיאמי. "פתאום אתה רואה אלפי אנשים מכל העולם, שעושים את אותן 30 שניות. זו הייתה הפעם הראשונה שהרגשתי שזאת לא חלטורה", הוא אומר.

השנה הוא מגשים חלום ומביא לארץ את BDA PROMAX, לכנס שיתקיים ב-22 בספטמבר תחת הכותרת Tel-Aviv Creative Clinic.

בשנים האחרונות הפכה ישראל למעצמת פרומו. בקיץ זכתה קשת בטקס השנתי של הארגון בפסלון זהב ל"עובדה" וברונזה ל"טלוויזיה במיטבה"; הוט זכתה בכסף ל"חצויה" וזהב ל"מחוברים"; yes (פרומתאוס) בזהב ל"השועלים" ובכסף ל"שני גברים וחצי"; רשת בשני ברונזה ל"המשפחה" ול"360"; וערוץ הספורט בכסף לגביע האלופות.

"אנו מקווים שזו רגל בדלת", אומר גת, "שזה יהפוך להיות משהו שנתי שיגדל".

אנשים אוהבים פרומואים

עוד כתבות

GAC AION V / צילום: יח''צ

הרכב הזה נכנס לאחד הפלחים התחרותיים בשוק. האם הוא משתלם?

לשחקן החדש ביותר (בינתיים) בפלח רכבי הקרוס-אובר החשמליים המשפחתיים, GAC AION V, יש עיצוב ייחודי, תא נוסעים מרווח ואיכותי והיחס הטוב ביותר בפלח בין טווח למחיר ● באגף הדינמי יש מקום לשיפור ● השבוע בענף הרכב

אילוסטרציה: Shutterstock

עלייה בהשמנה, בשימוש בתרופות נוגדות דיכאון וברעב אצל ילדים: דוח מדדי האיכות ברפואת קהילה

דוח מדדי האיכות ברפואת קהילה ל-2024: המצב הסוציו-אקונומי והשיוך המגזרי ממשיכים ליצור פערים גבוהים בבריאות הציבור ● הפערים מתבטאים בין היתר ברזון של הילדים בשכבות החלשות ובפערים באיזון הסוכרת ● הציבור נראה חרד יותר ומדוכא יותר

בית הדין הרבני / צילום: Shutterstock

בית הדין הרבני באמירה תקדימית: ניתן לחייב בעל במזונות אישה גם לאחר הגירושים

באמירה יוצאת דופן, בית הדין הרבני ציין כי במקרה בו יוגש הליך גירושים חדש המבוסס על עילה, קיימת אסמכתא הלכתית להמשך חיוב הבעל במזונות אישה גם לאחר הגירושים, עד לקבלת חלקה ברכוש 

בלוקסמבורג מנסים להבין: למה המדינה הפרו-פלסטינית נבחרה להנפיק אג"ח ישראליות?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: בריטניה צפויה להכריז על הכרה במדינה פלסטינית, בגרמניה מתווכחים על התמיכה בישראל, ובלוקסמבורג מבקרים את ההחלטה לסייע להנפיק אג"ח ישראליות ● כותרות העיתונים בעולם 

כבד שומני | אילוסטרציה: shutterstock

חברת ביומד ישראלית שהוקמה ע"י יוצאי טבע נרכשת בעד 3.5 מיליארד דולר

תאגיד רוש ירכוש את חברת 89bio תמורת 2.4 מיליארד דולר מיידית, עם אופציה להכנסות נוספות עד סכום כולל לעסקה של 3.5 מיליארד דולר ● 89bio פועלת בשוק הענק של כבד שומני, אך רוש מתעניינת לא פחות במוצר של החברה לטיפול גם במחלות נוספות

מאגר תמר. בעיגול: אהרון פרנקל / צילומים: מארק ישראל סלם, מורג ביטן

יומיים ברצף: אהרון פרנקל קונה עוד מניות תמר פטרוליום ב־52 מיליון שקל

יום אחד בלבד לאחר רכישת 9% ממניות תמר פטרוליום, איש העסקים אהרון פרנקל ממשיך להגדיל את החזקותיו ומוסיף 1.5% נוספים בסכום של 52 מיליון שקל ● הרכישה הנוכחית מעלה את פרנקל להחזקה של 17.5% ממניות תמר פטרוליום בשווי של 612 מיליון שקל

רשות ניירות ערך / צילום: תמר מצפי

באופן חריג: בית המשפט הכלכלי פסק נגד רשות ני"ע והזהיר מפני עודף דיווחים לציבור

ביהמ"ש קבע כי חברת הנדל"ן דקמא והמנכ"ל נתנאל לורנצי לא היו צריכים לדווח על הפרה של הסכם הלוואה שהעניקה החברה בגובה 10 מיליון שקל, שכן ההפרה לא הייתה מהותית ● הרשות אף חויבה בתשלום הוצאות בגובה 20 אלף שקל ● רשות ני"ע: "לומדים את פסק הדין"

נשיא בית המשפט העליון יצחק עמית, שר המשפטים יריב לוין והיועמ''שית גלי בהרב-מיארה / צילום: נועם מושקוביץ - דוברות הכנסת, דוברות בתי המשפט

היועמ"שית מול לוין: לא לכבד צו שיפוטי - ריסוק הדמוקרטיה


בכירי מערכת המשפט, היועמ"שית גלי בהרב-מיארה ושר המשפטים יריב לוין התכנסו לטקס הפרישה של שופט העליון יוסף אלרון • אחרי פרישתו, 11 שופטים בלבד יכהנו בעליון ● לוין: "גיוון מערכת המשפט - המפתח להשבת האמון הציבורי" • נשיא העליון יצחק עמית על המתיחות עם אלרון: "לא סוד שהיו לנו חילוקי דעות" • אלרון בנאום הפרישה: "מוטרד מהכרסום באמון הציבור במערכת המשפט"

אילוסטרציה: Shutterstock, alexfan32

החברות שיבטחו את כל צי הרכב של המדינה

החשכ"ל הודיע כי WeSure ומגדל זכו במכרז לביטוח רכבי עובדי המדינה וגמלאיה לשנת 2026 ● שתי החברות יבטחו למעלה מ-70 אלף כלי רכב, בהיקף כספי מוערך של למעלה מ-350 מיליון שקל ● בעקבות המכרז, עובדי המדינה יזכו ברובם להוזלת הפרמיה בעת חידוש הפוליסה הקרוב

הסכמי מתנה / איור: לירון בר עקיבא

האם הסכמי מתנה קודמים לזכות הקדימה של בן זוג לפי חוק המקרקעין?

זוג הורים העניקו מחצית מגרש לבנם וכלתם, ובהסכם המתנה התחייבו הזוג כי להורים תהא זכות קדימה לרכישת הזכויות בעתיד במחיר שווי הבית, במקרה שזה יועמד למכירה ● בעת שפרץ סכסוך גירושים, הכלה ביקשה לממש את זכות הקדימה בחוק המקרקעין ● מה פסק ביהמ"ש?

חדשות ההייטק / צילום: Shutterstock

איך חברה שגייסה פחות מ־5 מיליון דולר נמכרה ביותר ממיליארד דולר?

המדור של גלובס מציג מדי שבוע את כל החדשות המעניינות בענף ההייטק ● והפעם: אובר משקיעה מיליונים בחברת רחפנים ישראלית ● פריצת ענק בסיילספורס מאיימת על פאלו אלטו ● וגם: סקר חדש מגלה כמה האמריקאים מפחדים מבינה מלאכותית • חדשות ההייטק

האם AI יכול להחליף את מנהל ההשקעות שלכם? / צילום: Shutterstock

חוקרים נתנו לצ'אט לנהל תיק השקעות. התוצאות היממו אותם

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהפכת הבינה המלאכותית נמצאת בכל פינה, ועולה השאלה האם היא יכולה גם לנהל את תיק ההשקעות שלכם טוב יותר ממומחה אנושי ● מספר מחקרים בשנים האחרונות ניסו לענות בדיוק על השאלה הזאת והגיעו לתשובות מפתיעות ● וגם: הכירו את קרנות ה־AI הישראליות

בנייה / צילום: Shutterstock

200 אלף דירות בבנייה: קצב התחלות הבנייה וההיתרים בשיא, אבל סיום הפרויקטים מתעכב

נתוני הלמ"ס מלמדים על קצב התחלות בנייה גבוה במיוחד: ב-12 החודשים האחרונים עד ליוני האחרון החלו להקים 77 אלף דירות ● בירושלים ובת"א נוספו בשנים האחרונות דירות בהיקף של ערים גדולות ● עם זאת, ענף הבנייה בישראל תקוע בין נתונים מרשימים של התחלות - לבין מספר גדל והולך של דירות שמצויות בפיגורים במהלך בנייתן

איתי בן זאב, מנכ''ל הבורסה לניירות ערך / צילום: כדיה לוי

בעלת המניות הגדולה בבורסה מחסלת את ההחזקות. והתשואה פנומנלית

מניקיי שרכשה את מניות הבורסה ב-2018 מכרה את יתרת מניותיה, 5.6%, לגופים מוסדיים בארץ ובחו"ל ● לפני כמה חודשים מכרה הקרן 4.8% ממניותיה לבורסה לניירות ערך עצמה תמורת כ-200 מיליון שקל, במהלך שגרר ביקורת ציבורית

עידן וולס / צילום: יונתן בלום

"זה מפץ": האדריכל של עסקת השנה במשק מדבר

רגע אחרי ההשתלטות על ישראכרט עידן וולס, מנכ"ל קבוצת דלק, חושף את מאחורי הקלעים: "התכוננו מתחת לרדאר, זה היה בית ספר לעסקים" ● בראיון בלעדי הוא מספר גם על הפגישה שהסעירה את שוק ההון, הסכם הגז הגדול אי פעם והקשר הקרוב עם יצחק תשובה, ש"צריך לקבל את פרס ישראל"

השותפים ארנון דינור, גיל גורן ויורם שניר והשותפה הבריטית לורל באודן / צילום: 83North

בעיתוי מפתיע: קרן ההייטק הוותיקה מודיעה על סוף דרכה

ארבעת המשקיעים מאחורי קרן ההון סיכון 83North הודיעו כי הקרן הגיעה לסוף דרכה, וכי לא יגייסו קרן המשך ● "אף אחד מאיתנו לא חושב שאנחנו מדהימים בניהול ובבניית הדור הבא", אמר ארנון דינור ל-Institutional Investor

אימי עירון ויעל גל / איור: גיל ג'יבלי

"לשים את העובד במרכז": מיתוג מעסיק הוא לא קוסמטיקה אלא כלי קריטי

גלובס ופלייטיקה משיקים את מדד מיתוג המעסיק 2025 ● שתיים מבין חברות הוועדה המייעצת, אימי עירון ויעל גל, שוחחו עם גלובס על המשמעות של מיתוג מעסיק לחברה, ואיך התחום צמח ב־13 השנים האחרונות

מערכת PULS של חברת אלביט / צילום: אלביט מערכות

אחרי ספרד, גם יוון עלולה להימנע מעסקת נשק עם ישראל

טורקיה מתקדמת עם פיתוח מטוס הדור החמישי קאאן וצפויה להטיס אב־טיפוס ב־2026 ● הקרבות בעזה מאיימים על עסקה ביטחונית של מאות מיליונים עם יוון ● לוקהיד מרטין ו־BAE מפתחות מל"טים אוטונומיים שילוו מטוסי קרב ● וארה"ב חושפת פצצות ימיות חדשות ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

מנכ''ל אנבידיה ג'נסן הואנג ומנכ''ל אינטל ליפ–בו טאן / צילום: אינטל

"עובדים על ההסכם כבר שנה, טראמפ לא היה מעורב": פרטים חדשים על עסקת אנבידיה-אינטל

"אני בתפקיד הזה כבר חצי שנה - וכבר ביומי הראשון בו עסקתי בפרטי ההסכם", גילה מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, במסיבת עיתונאים לרגל חתימת עסקת הענק ההיסטורית בין שתי החברות ● ראש תחום מניות טכנולוגיה בבית ההשקעות האמריקאי DA Davidson: "המוטיבציה של אנבידיה להשקיע באינטל היא כפולה - היא יכולה לעזור לגוון חלק מהייצור הרחק מ-TSMC והיא יכולה לתמוך בממשל האמריקאי"

דונלד טראמפ ומנכ''ל אינטל ליפ בו טאן / צילום: אינטל

בתוך פחות מחודש: התשואה הבלתי נתפסת של ממשל טראמפ באינטל

מעט לאחר שדונלד טראמפ קרא להדחת מנכ"ל אינטל, ממשלת ארה"ב רכשה כ-10% ממניותיה בכ-20 דולר למניה ● היום, לאחר השקעתה של אנבידיה בחברת השבבים שזינקה ב-23%, רושם הממשל רווח של כ-4.5 מיליארד דולר, על הנייר