הג'וב החדש של בכירי גוגל, טוויטר ופורסקוור: פרזנטורים

לצד הטרנד להשתמש בבכירים בחברות הטכנולוגיה לפרסום מוצרי צריכה, קיימת מגמה הפוכה: ליידי גאגא מפרסמת את גוגל, וגוון סטפני מפרסמת את HP

מגמת האימוץ הנרחב של האפליקציות הסלולריות אל חיינו, לצד הכניסה המסיבית של הרשתות החברתיות אל ורידי הגולשים, הפכו את בכירי חברות הטכנולוגיה שעומדות מאחורי אותם מיזמים ויישומים לסופרסטארים של ממש. סטיב ג'ובס וביל גייטס פינו את מקומם כסלבס הטכנולוגיים לטובת דור חדש של יזמי-על, שהפכו בחודשים האחרונים לא רק למיליונרים אלא גם לפרזנטורים של ממש.

אמנם עדיין לא תראו את מארק צוקרברג מפייסבוק והצמד של גוגל לארי פייג' וסרגיי ברין במקבץ הפרסומות הקרוב, אך לא מעט יזמים ובכירי חברות טכנולוגיה אחרים כבר שם.

כך, למשל, בספטמבר אשתקד מצאו את עצמם מייסדי פורסקוור (Foursquare), דניס קראולי ונאבין סלבאדוראי, על שלטי חוצות - אבל הם לא פרסמו את הרשת החברתית מבוססות המיקום שלהם, אלא דווקא קידמו את קולקציית החורף של חברת גאפ. השניים הפכו בן-רגע לאייטם חם לא רק במדורי הטכנולוגיה להם הורגלו - אלא גם מעל עמודי הרכילות, הפרסום והאופנה.

קראולי וסלבאדוראי הם לא היחידים. גם ויק גונדוטרה, סגן נשיא להנדסה בגוגל ומי שאחראי לרשת החברתית גוגל פלוס, הפך להיות פרזנטור ואפילו בלי להתכוון לכך. גונדוטרה שלח בתחילת השנה מייל ליצרנית הרכב מרצדס, בו שיבח את טכנולוגיית מניעת התאונות שכלי הרכב של החברה, שהצילה את חייו לטענתו. משם הדרך הייתה קצרה למדי לצילום סרטון פרסומת בכיכובו של גונדוטרה ומשפחתו, שם הוא מספר על החוויה הטראומתית שעבר והיכולות הטכנולוגיות של מרצדס שהצילו אותו.

לדברי סטיב קאנון, סגן נשיא לשיווק בענקית הרכב מרצדס, הפרסומת עם גונדוטרה היא הפרסומת הכי משפיעה של החברה ב-2011.

בנוסף, קאנון מציין שזו הייתה גם הפרסומת הזולה ביותר להפקה של החברה השנה - זאת לאור העובדה שבמרבית המקרים הסלבס הטכנולוגיים, שרובם ממילא מרוויחים לא מעט, החליטו לתרום את השכר שקיבלו בגין הפרסומות למטרות צדקה.

גם ביז סטון, אחד ממייסדי חברת טוויטר, הפך לפרזנטור כשהצטלם לסרטון פרסומת לוודקה סטולי עם הסלוגן: "לאנשים המקוריים ביותר מגיעה הוודקה המקורית ביותר".

ליסה פפנינג, שאחראית על הפרסומת, אמרה לאתר Adweek כי הניסיון להגיע לקהל צעיר מחייב אימוץ של תרבות דיגיטלית טרנדית.

"המנכ"לים של חברות הווב 2.0 הם הג'וליה רוברטס החדשה של העולם", אמר סקוט גאלוואי, פרופסור לשיווק בפקולטה למנהל עסקים באוניברסיטת ניו-יורק, לאתר Adweek. "הסיבה לכך היא שמפרסמים רוצים לפזר קצת מאבק החדשנות שהם מייצגים על המותגים שלהם".

אך בעוד שחברות מוצרי צריכה נשענות על פרזנטורים מעולם האינטרנט, נראה כי חברות הטכנולוגיה דווקא מעדיפות ללכת על המוכר והאהוב ולקחת סלבס אמיתיים כדי לקדם את המוצרים שלהן. כך החליטה גוגל לקדם בשבוע האחרון את הארנק הסלולרי החדש שלה עם קטע מהסדרה "סיינפלד" בכיכובו של ג'ייסון אלכסנדר.

מיקרוסופט גם עשתה שימוש בסדרה המיתולוגית וליהקה בעבר את ג'רי סיינפלד לצד ביל גייטס לסדרת פרסומות למיקרוסופט.

גם תחום המוזיקה מספק מלאי של פרזנטורים: ליידי גאגא פרסמה בעבר את דפדפן כרום של גוגל, בעוד גוון סטפני וג'יי זי פרסמו את חברת HP, ולהקת בלאק אייד פיז פרסמה את טלפון הבלקברי של חברת RIM.