הדרישה הציבורית הפופולרית מטרכטנברג: מריחואנה חוקית

בין דרישות הציבור: הקטנת הממשלה מ-18 ל-6 שרים וסגני שרים, הוספת מדרגת מס למשתכרים מעל 75 אלף שקל בחודש, הפסקת מימון האברכים בישיבות, הוזלת הדלק ועוד

מריחואנה חוקית - זוהי הדרישה הפופולרית ביותר של הציבור מוועדת טרכטנברג, כפי שעולה מרשימת הצעות הציבור באתר "הידברות" של הוועדה לשינוי חברתי-כלכלי. ביום שני אמורה הוועדה להגיש את המלצותיה לאחר כחודש של עבודה.

"לגליזציה של צמח הקנביס בישראל שווה יותר ממיליארד שקל בשנה" - זו ההצעה הפופולרית ביותר ברשימה, שזכתה לתמיכה של 1,858 איש.

ומהו הנימוק להצעה? ובכן, המציעים כותבים לטרכטנברג כי "רוב משתמשי הקנביס מוציאים כ-400 שקל בחודש בממוצע". הם מניחים כי כ-300 אלף איש משתמשים בקנביס, כך שבשנה מדובר בעלות של כמיליארד שקל. אם המדינה תגבה מע"מ של 16%, הרי שהיא תכניס לקופתה כ-160 מיליון שקל בשנה. יתרה מזאת - המציעים מניחים ששוק הקנביס ייצור עוד מקומות עבודה, כך שהרווח למדינה יעמוד על יותר מ-300 מיליון שקל בשנה.

במקום השני דורש הציבור לבטל את אגרת רשות השידור (1,781 תומכים). עוד בדרישות הפופולריות ביותר: הקטנת הממשלה מ-18 ל-6 שרים וסגני שרים, הוספת מדרגת מס למשתכרים מעל 75 אלף שקל בחודש, הפסקת מימון האברכים בישיבות, הוזלת הדלק, השוואת מחירי המכוניות לאלה שבארה"ב ובאירופה, שיפור התחבורה הציבורית ועוד.