גבירתי היו"ר: שלי יחימוביץ' גברה על פרץ בפער של 9%

לראשונה מאז גולדה מאיר עומדת אישה בראשות מפלגת העבודה ■ יחימוביץ' לפעיליה: "חברים ניצחנו" ■ עמיר פרץ ליחימוביץ': "אני מאחל לך שתשאי באחריות"

לראשונה מאז גולדה מאיר עומדת אישה בראשות מפלגת העבודה: ח"כ שלי יחימוביץ' גברה הלילה (ה') בסיבוב שני על עמיר פרץ ומעתה תעמוד בראש המפלגה. שש שנים לאחר שחצתה את הקווים ועזבה את עולם התקשורת לטובת קריירה פוליטית, ניצחה יחימוביץ' בסופו של קרב צמוד את האיש שהכניס אותה לחיים הפוליטיים בפער של 9%. עם פרסום התוצאות יצאה יחימוביץ' אל פעיליה ואמרה להם: "חברים ניצחנו".

בנאום הקצר שנשאה במטה שלה הודתה יחימוביץ' לפעילים. "זאת הייתה מערכה לא פשוטה אבל ישנה עוד דרך לפנינו. נפתח חלון הזדמנויות לקומם מחדש את מפלגת העבודה ולחבר בין ערכי תנועת העבודה ההיסטורית לרוחות החדשות המנשבות במדינת ישראל . אני מודה לכולכם, לא סתם על ההתנדבות, אלא על כך שאתם דור חדש ונפלא שמפיח תקוה במדינה. את המטרות האלה נשיג רק בהליכה יחד בראש חץ אחד, כמפלגה מאוחדת". משם המשיכה עם פעיליה לבית המפלגה בבית ברל.

פרץ שנחל תבוסה התקשר לברך את יו"ר המפלגה החדשה כמה דקות לאחר ניצחונה. "אני מאחל לך שתשאי באחריות ומייחל לכך שיווצר המחנה המשותף שיאפשר לנו להתמודד לנו מול כל הנושאים החשובים למדינת ישראל", אמר פרץ.

גם ח"כ בוז'י הרצוג, שנמנע מלהביע תמיכה במי מהמועמדים, התקשר ליחימוביץ ואמר כי "בפנינו אתגרים גדולים. אני נכון לשלב ידיים ולסייע לך ככל שניתן. הרצוג בירך גם את פרץ על המערכה המרשימה שניהל ואמר כי זה הזמן לאחד את השורות בהנהגה ובשטח. בין המטלפנים היה גם עמרם מצנע, שהצהיר על תמיכתו בפרץ. בשיחה בינהם אמר כי יעמוד לצידה בכל עת. השניים קבעו להיפגש בימים הקרובים. אראל מרגלית בירך את יחימוביץ' ואמר שהיא "שהביאה את האמירה הסוציאל-דמוקרטית לחזית המפלגה. עכשיו אסור להתבייש להגיד, מפלגת העבודה חייבת לחזור להיות מפלגת שלטון, ולהציב אלטרנטיבה לצמד נתניהו וליברמן, בכל התחומים".

גם בליכוד הביעו שביעות רצון מבחירתה של חברת הכנסת לעמוד בראשות המפלגה. ח"כ דני דנון איחל ליחימוביץ' "להוביל את מפלגת העבודה וליצור אלטרנטיבה טובה למפלגת קדימה". בשיחה עם יחימוביץ' אמר לה כי "עמדת מול 3 מועמדים ראויים וערכיים. מפלגת העבודה היא לא כמו הסופרמרקט של קדימה". בדבריו ציין ח"כ דנון כי מפלגת העבודה הינה מפלגה בעלת אג'נדה ברורה וערכים מוגדרים, זאת לעומת מפלגת קדימה אשר מלקטת ערכים לפי רוח הציבור בכדי לתפוס כותרות: "בין אם אסכים עם דעתכם ובין אם לא, אני מכבד אותה ויודע שהיא באה ממקום אמיתי, לא כמו קדימה שעדיין לא הבינה בעצמה מה הערכים אותם היא מייצגת". ח"כ דנון ציין בפני היו"ר החדש של מפלגת העבודה: "מפלגת קדימה צריכה לדאוג למנדטים שלה, במערכת הפוליטית בישראל יש מקום ל-2 מפלגות גדולות, ומבחן הזמן יקבע כי מפלגת הטרנד של קדימה תגווע לאיטה, והמפלגות השורשיות, האידיאולוגיות, אלו שבנו את המדינה - יישארו".

בתום ספירת הקולות עלה כי בסיבוב השני הצביעו 41,482 בוחרים, המהווים 62% ממספר הבוחרים הזכאים. במחוז הקיבוצים שיעור ההצבעה עמד על 62%, במחוז הערבי שיעור ההצבעה הגיע ל-60.5%, במחוז תל אביב שיעור ההצבעה היה 60.5%, במחוז חיפה שיעור ההצבעה עמד על 56%, במחוז ירושלים שיעור ההצבעה הגיע ל-59% ובמחוז הדרוזי שיעור ההצבעה הסתכם ב-62%.