נסיגה במצב החולה

כמו חולה בבי"ח, אתמול בערב הייתה לנו החמרה – נסיגה. היום, הכוחות החיוביים עשויים לשנות את התמונה

ביום ראשון כתבתי כאן ביחס לתל אביב 25 ש"הנחת המוצא היא התנגדות. מהלך מעל 1,085 יאשר פריצה של 1,060 כלפי מעלה והמשך עליה. מהלך מתחת ל-1,015 יאשר התגלגלות במדרון". כמו שקורה פעמים רבות, המדד סגר אמש על נקודת המבחן, שהיא יעד תיקון פיבונאצ'י במקרה הזה, והותיר את התעלומה ליום המסחר הבא.

עליה מ-1,085 תלמד שמהלך העליה האחרון הוא יותר מאשר תיקון ולפיכך צפוי להימשך. היעדים במקרה הזה יהיו: 1,100, 1,135 ו-1,165. אלו הן נקודות עצירה ובדיקה. התנגדות ב-1,085 ומהלך מחודש מתחת ל-1,060 ילמדו על סיכוי למהלך ירידה משמעותי. ללא קשר למסחר בוול סטריט אמש, אליו אתייחס להלן, חובת ההוכחה היא על הקונים כאשר האינדיקטורים הטכניים של תל אביב 25 מפגינים חולשה.

לסיכום: העליה עד 1,085, שכללה פריצה כלפי מעלה של 1,060 מתחה את היכולת של הקונים עד הקצה. לא נראה שיש להם כוח מעבר לזה אבל אם יפתיעו, תידרש תגובה מתאימה.

בלאגן בוול סטריט

המסחר בוול סטריט הותיר בלאגן טכני על מסך הגרפים המצרפיים. תזכרו, כתבתי כאן על החלל שבין הממוצע ל-20 יום לממוצע ל-50 יום. הנאסד"ק 100 הוביל חציה של החלל הזה למעלה ונתן קריאת כיוון שורית לשוק. הממוצע ל-50 יום עדיין תומך בו וזהו למעשה הסיכוי השורי של יום חמישי.

מדד הנאסד"ק הכללי כשל בניסיון הפריצה ונתמך מעל הממוצע ל-20 יום. ה-S&P 500 והדאו חזרו אל מתחת לממוצע ל-20 יום. משיכת חבל אמרנו? אז ביום רביעי היתרון זז לכיוון המוכרים אבל לא במידה שמגדירה ניצחון. מהלך מחודש של מדד הנאסד"ק מעל הממוצע הנע ל-50 יום, אם יתרחש היום, יחזיר את החבל להתחלק שווה בין שני הצדדים. בשביל זה הוא צריך לעלות מעל 2,600 בערך.

מהלך של הנאסד"ק 100 (אנחנו מערבבים כאן מדדים אז לא להתבלבל בבקשה, גם ככה מסובך פה) מתחת ל-2,200 יסגור את פרק העליה הנוכחי, על כל הכאב הכרוך בכך. כמו חולה בבי"ח, אתמול בערב הייתה לנו החמרה - נסיגה. היום, הכוחות החיוביים עשויים לשנות את התמונה.

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean.

אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.