הבנק הגדול בצרפת ינסה לגייס הון במזרח התיכון

הצפי הוא לגייס כ-2 מיליארד אירו ■ הבנק מבקש מהרשויות בצרפת לבדוק את תחלואות מערכת הבנקאות בצרפת ■ המהלך של הבנק דומה למהלך של הבנקים האמריקנים ב-2008

מנהלים בכירים בבנק הגדול ביותר בצרפת, BNP Paribas , מתכוונים לבקר במספר מדינות במזרח התיכון על מנת לגייס הון עבור הבנק, במהלך שמזכיר את מה שעשו הבנקים האמריקנים לפני הקריסה ב-2008.

גורמים המקורבים להנהלת הבנק אומרים שמנכ"ל הבנק, בודוין פרוט, ממשיך להתעקש שלבנק יש מספיק נכסים ונזילות. אולם הוא טוען שבגלל העצבנות בשווקים, המצב יהיה גרוע יותר אם לא יינקטו צעדים להתמודדות עם המשבר. על כן, גיוס ההון נועד על מנת להתמודד עם כל צרה שלא תבוא.

ההנהלה הבכירה בבנק מבקשת מהרגולטורים בצרפת לפתוח בבדיקה דחופה על מנת לראות איפה נמצאים החולשות של מערכת הבנקאות הצרפתית, ואיך ניתן לתקן את הפגמים. המהלך הזה יכול להוביל להזרמה מאורגנת של כספים מהמדינה לבנקים, כך טוענים בנקאים בצרפת.

התוכנית לגיוס ההון במזרח התיכון, שמכוונת לשיח'ים בקטאר ואבו דאבי, נמצאת עדיין בשלביה הראשונים, ואין עדיין פרטים מוצקים לגבי התוכנית. אולם, ההערכות מדברות על כך שהבנק יצליח לגייס כ-2 מיליארד אירו.

המתיחות במערכת הבנקאות האירופית גברה עם פרסום הדו"ח של קרן המטבע הבינלאומית אתמול, שבה נקבע שהמהמלכים לאושש את הכלכלה העולמית "יצאה מהמסלול", בגלל מתחים פוליטיים ובגלל משברי החוב באירופה וארצות הברית.