זהבית כהן ומנכ"ל תנובה אריק שור נחקרים ברשות ההגבלים; תנובה: "נשתף פעולה באופן מלא"

(עדכון) - החשד: תנובה לא מסרה מידע שהתבקש ממנה בהיקפו המלא ■ אי-מסירת מידע והסתרת פרטים הינם בגדר עבירה פלילית ■ במקביל התקיים הבוקר דיון בבית המשפט על חשיפת הדוחות הכספיים של תנובה

זהבית כהן, מנכ"לית אייפקס ויו"ר תנובה, ואריק שור, מנכ"ל תנובה, זומנו היום (א') לחקירה ברשות ההגבלים העסקיים. החקירה החלה בסביבות השעה 16:00.

הממונה על ההגבלים העסקיים פתח הבוקר בחקירה נגד תנובה בחשד כי החברה לא מסרה מידע שהתבקש ממנה בהיקפו המלא. אי-מסירת מידע והסתרת פרטים הינם בגדר עבירה פלילית. הבוקר פשטו חוקרי הממונה על ההגבלים על משרדי תנובה.

במסגרת בחינה של משק החלב נדרשה תנובה, כמו גם יצרניות חלב אחרות, להציג בפני הממונה על ההגבלים שורה של נתונים. תנובה אכן הגישה את הדוח המתבקש, אולם במשרדי הממונה על ההגבלים בחנו את הנתונים והגיעו למסקנה כי תנובה הסתירה מידע ולא העבירה את כל המידע הנדרש.

לפיכך, הוחלט לפתוח בחקירה רשמית נגד תנובה. חוקרי הממונה על ההגבלים החרימו מסמכים ממשרדי החברה, וכפי הנראה מתכננים לחקור בכירים בתנובה. ככל הנראה, החקירה תתקיים תחת אזהרה. מדובר, על פניו, בעבירה פלילית.

מתנובה נמסר בתגובה: "נשתף פעולה באופן מלא עם כל בקשה ושאלה".

במקביל לפשיטה על משרדי החברה, מתקיים הבוקר בבית המשפט דיון על חשיפת הדוחות הכספיים של תנובה, בסוגיה אחרת הקשורה לשותפה מבטח שמיר. מאיר שמיר עלה על דוכן העדים והעיד כי זהבית כהן, מנכ"ל קרן אייפקס ויו"ר תנובה, מעוניינת לשמור על דוחות תנובה בסוד, כיוון שאייפקס היא חברה פרטית. (לסיפור המלא)