הנהלת הרכבת דחתה את הצעת הפשרה של ביה"ד לעבודה

הסיבה הרשמית: הצעת הפשרה כללה ביטול של השעיית מספר עובדים שהפרו צווי מניעה ■ בשל הדחייה יתקיים הערב דיון בערעור שהגישה ההסתדרות על האיסור לשבות בעניין מיקור החוץ

הנהלת רכבת ישראל החליטה לדחות את הצעת הפשרה של נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, נילי ארד - כך נודע ל"גלובס".

על-פי הצעת הפשרה, עובדי הרכבת וההנהלה יוכלו לשמור על עמדותיהם בעת המשא-ומתן על מיקור החוץ במערך התחזוקה, זאת בעוד שבית הדין האזורי לעבודה קבע בסוף השבוע כי מיקור חוץ הוא בסמכות המדינה ובגדר עובדה מוגמרת.

המשמעות של התנגדות ההנהלה לפשרה היא שהערב (ג') בשעה 18:00 יתקיים בבית הדין הארצי דיון בערעור שהגישו העובדים נגד פסיקת האזורי, שקבע בין היתר כי אסור להם לשבות בעניין מיקור החוץ.

לטענת ההנהלה, ההתנגדות להצעה של ארד נובעת ממרכיב אחר בפשרה, לפיו 8 עובדי הרכבת שהושעו בשל הפרה של צווי מניעה, יחזרו לעבודה סדירה. בהנהלה טוענים כי ההסתדרות היא שהתעקשה לכלול זאת במסגרת הצעת הפשרה.

על-פי הערכות, ארד אימצה את ביטול ההשעיות כדי לאפשר אווירה מתונה יותר בעת ניהול המשא-ומתן. הפשרה שהציעה ארד קבעה עוד כי המשא-ומתן יתנהל עד 23 באוקטובר, כאשר בתקופה זו ההנהלה תימנע מקידום הליך מיקור החוץ, ואילו העובדים ימנעו מעיצומים.

על-פי הערכות, ההתנגדות של ההנהלה לפשרה של ארד עשויה לייחס להנהלה חוסר תום-לב באשר לכוונתה לנהל משא-ומתן בעניין מיקור החוץ. לא מן הנמנע כי בית הדין הארצי יהפוך את החלטת האזורי בדיון שיתקיים הערב, ויקבע בהתאם לפסיקות עבר כי זכות השביתה עומדת לעובדים גם כנגד החלטת ממשלה לבצע הפרטה.